شهرستانها

مواضع اخیر۱+۵ بدبینی گذشته ما به آن‌ها را تقویت می‌کند

آن‌ها نه تنها اقدامات غیر قانونی خود را متوقف نکردند بلکه دم از تداوم آن می‌زنند و این سئوال پیش می‌آید که چرا مأموریت ما اعتمادسازی و مأموریت آن‌ها اعتمادسوزی است.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی در نشست هفتگی این حزب در اراک با بیان اینکه دولت باید در برابر نقد مشفقانه و نیز مطالبات مردم پاسخگو باشد گفت: ما از ابتدا رویکرد خود را نسبت به نقد دولتها مشخص کردیم و گفتیم که معتقد به نقد دولت چه دولت قبل و چه دولت فعلی هستیم اما بدون تخریب و سیاه نمائی.

وی افزود: همانطور که خود به عملکرد دولت قبل انتقادات جدی داریم اما تخریب آن را نمیپذیریم چون معتقدیم که دولت قبل خدمات ارزشمندی داشته است لذا به دولت فعلی این نقد را داریم که چرا مدام به تخریب دولت قبل میپردازد و نقاط مثبت را فراموش میکند.

نادر مقدسی در مورد انتشار پیشنویس حقوق شهروندی توسط رئیس جمهور با بیان اینکه آنچه در این پیشنویس آمده است چیز جدیدی نیست، ما در «قانون احترام به آزادیهای مشروع و حفظ حقوق شهروندی» مصوب ۱۵ اردیبهشت سال ۸۳ همه این دقتها را داریم گفت: اینکه دولت دغدغه حقوق شهروندی داشته باشد خیلی خوب است منتهی در عمل باید دید دغدغه حقوق چه دستهای از شهروندان را دارد. اگر مثل دولت اصلاحات دغدغه حقوق شهروندی کسانی راداشته باشد که به فکر براندازی نظام در پوشش آزادی بیان و قلم هستند، این یک راه طی شده و بن بست است اما اگر دغدغه حقوق همه مردم را داشته باشد باید از آن استقبال کرد.

وی با اشاره به مواضع اخیر اتحادیه اروپا در خصوص تحریم ۱۴ شرکت ایرانی و اظهارات وزیر خارجه امریکا مبنی بر عدم به رسمیت شناختن حق غنی سازی ایران گفت: این مواضع بدبینی گذشته ما را به کشورهای ۱+۵ تقویت میکند. مقدسی افزود: آنها نه تنها اقدامات غیر قانونی خود را متوقف نکردند بلکه دم از تداوم آن میزنند و این سئوال پیش میآید که چرا مأموریت ما اعتمادسازی و مأموریت آنها اعتمادسوزی است.

https://shoma-weekly.ir/RbPhKQ