اقتصاد

مهم‌ترین مسئله مردم یعنی کنترل قیمت‌ها هنوز محقق نشده است

قضاوت درباره عملکرد صدروزه رئیسی زود است اما می‌توان به طور کلی گفت که مهم‌ترین مسئله مردم یعنی کنترل قیمت‌ها هنوز محقق نشده است. شعار اصلی دولت معیشت بود؛ انتظاری نیست که در همین صد روز همه مشکلات اقتصادی حل شود اما انتظار داشتیم که دولت بتواند قیمت‌ها را کنترل کند
صد روز از عمر دولت رئیسی میگذرد و حالا میتوان درباره نحوه عملکرد دولت در کوتاه مدت به قضاوت نشست.

احمد کریمی اصفهانی درباره عملکرد100روزه دولت به «مثلثآنلاین» گفت: «قضاوت درباره عملکرد صدروزه رئیسی زود است اما میتوان به طور کلی گفت که مهمترین مسئله مردم یعنی کنترل قیمتها هنوز محقق نشده است. شعار اصلی دولت معیشت بود؛ انتظاری نیست که در همین صد روز همه مشکلات اقتصادی حل شود اما انتظار داشتیم که دولت بتواند قیمتها را کنترل کند و حداقل شاهد دوباره قیمتها نباشیم. متأسفانه در این زمینه دولت توفیقی نداشته است».

وی ادامه داد: «درباره انتصابهای دولت گاهی اطلاعاتی به ما میرسد که حکایت از عدم شایستهسالاری در دولت دارد. درست است که در دولت آقای رئیسی جوانگرایی وجود دارد اما جوانها باید در عین جوانی پختگی کامل داشته باشند».

او درباره ضرورت توجه دولت به اعتماد عمومی اظهار کرد: «نکته دیگر آنکه آقای رئیسی حواسش باشد که مردمی که پای صندوق آمدند امید داشتند که بتواند مشکلات را حل کند. آقای رئیسی باید تمام تلاش خود را به کار بگیرد تا این امیدواری و دلگرمی به دلسردی تبدیل نشود. همچنین امیداورم موضوع سیاست خارجی هم حل شود و تیم دیپلماسی دولت بتواند از هشتم آذر بهترین مذاکرات را با طرفهای برجامی انجام دهد».کریمی اصفهانی در پایان گفت: «در آخر باید به دولت توصیه کنم که قیمت ارز را به سرعت کنترل کند زیرا اگر دلار باز هم بالا برود، قیمت همه اقلام افزایش مییابد و این اصلا خوب نیست».

https://shoma-weekly.ir/8VfSZZ