شهرستانها

منفعت طلبی مانع تشکیل مجلس کارشناسان خواهد شد

اینکه همسویی به بعد سیاسی دولت و مجلس ختم شود صحیح نیست، چرا که مجلس افرادی می‌خواهد که همسو با منافع ملی باشند نه افرادی که منافع جریان گروهی خود را می‌بینند.
محمدعلی چوبینی گفت: احزاب ایجاد کننده و ارتقاء دهنده آگاهیهای سیاسی مردم در جامعه محسوب میشوند.

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی استان فارس یکی از وظایف احزاب سیاسی را چه در استان ولایت مدار فارس و چه در سطح کشور ، مورد اشاره قرار داد و افزود: در شرایط کنونی جامعه نخبگان و احزاب سیاسی باید سعی در تبیین جایگاه مجلس و حدود اختیارات یک نماینده و فراهم کننده بستر رشد آگاهیهای سیاسی جامعه باشند.

این فعال سیاسی اصولگرا ابراز داشت: احزاب نتوانستهاند تاکنون جایگاه قانونی و مولفههای نماینده مجلس و مجلس شورای اسلامی را بهخوبی برای مردم تبیین کنند.

چوبینی با بیان اینکه نظام سیاسی ما نظام حزبی نیست، گفت: تاکنون حزب شاخصی که اکثریت مجلس را تشکیل دهد، نداشتهایم و اگر قرار باشد نیروهای متعهد انقلاب به صورت متفرق کار کنند، طبیعی است که به مجلسی پویا دست پیدا نخواهیم کرد.

این فعال سیاسی بیان کرد: احزاب واسط میان مردم و دولت هستند و در واقع باید هم چشم بیدار مردم و هم دولت باشند تا فاصله ایجاد شده میان آنها پر شود.

وی گفت: متاسفانه در فضای مجازی شاهد بزرگنمایی اشکالات مجلس نهم شورای اسلامی هستیم، اگرچه مجلس کنونی خالی از اشکال نیست، اما نقد این مجلس بدون نگاه کارشناسی و سیاسی هم شایسته نیست.

چوبینی با اشاره به ساختار نظام انتخاباتی در کشور و با تاکید بر لزوم ارائه تعریفی صحیح و دقیق از نماینده و مجلس خوب، افزود: عامه مردم تعریفی درست از نماینده خوب ندارند و حتی با وظایف و اختیارات نمایندگان هم آشنا نیستند، به همین دلیل شاهد طرح درخواستهای فردی از نمایندگان هستیم، درخواستهایی که مغایر وظیفه ذاتی نمایندگان پارلمان است.

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی در استان فارس ادامه داد: از طرفی بخش عمدهای از وقت نمایندگان استان فارس به حوزه انتخابیه و مسائل جزئی اختصاص پیدا میکند که این نیز در نگرش کلان یک نماینده، عامل بروز مشکلاتی شده است.

چوبینی با بیان اینکه وظیفه اصلی نمایندگان، قانونگذاری و کلاننگری در طرحهای ملی است، گفت: متاسفانه هم نگاه مردم و هم نمایندگان به این وظیفه مهم دچار خدشه شده است.

وی اعتقاد دارد امروز نمایندگان مردم در خانه ملت به جای کلان نگری و رسیدگی به امور ملی بر مسائل جزئی و حوزه انتخابیه خود متمرکز شدهاند.

وی هماهنگی و نگاه کارشناسانه را مهمترین اصل همسویی دولت و مجلس عنوان و اضافه کرد: اینکه همسویی به بعد سیاسی دولت و مجلس ختم شود صحیح نیست، چرا که مجلس افرادی میخواهد که همسو با منافع ملی باشند نه افرادی که منافع جریان گروهی خود را میبینند.

وی با تصریح اینکه هر کدام از نمایندگان در شیراز و دیگر شهرهای استان فارس که له یا علیه دولت و بدون نگاه کارشناسی صحبت میکنند نمیتوانند زمینه ساز شکلگیری مجلسی کارآمد باشند، گفت: باید به سمتی پیش برویم که نمایندگانی متعهد که همسو با نظام و حاکمیت باشند بر سر کار آیند نه همسو به معنای سیاسی و با دولت!

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی در استان فارس ادامه داد: متاسفانه بسیاری از نمایندگان ما اولویت اصلی خود را مسائل حوزه انتخابیه قرار داده اند در حالی که باید کلان نگر باشند.

https://shoma-weekly.ir/9Vr1Fb