ورزش

منطق فوتبال

فوتبال ورزشی «غیرقابل پیش بینی» است و تجربه لیگ به ما حکم می‌کند که باید بپذیریم، انجام مسابقات ورزشی به خودی خود استعدادهای بیشتری را در سراسر کشور بارور می‌سازد و تیم ملی را دارای سرمایه‌های بیشتری می‌کند و نیز برگزاری لیگ بر‌تر به خودی خود و فی نفسه فوتبال کشور را از سلطه شهر تهران بیرون می‌آورد و باز به لطف انجام لیگ بر‌تر است که شهرستان انزلی فوتبال خود را در سطحی می‌بیند که می‌توان گفت: ملوان برای هر تیم بزرگ یک حریف جدی است. کما اینکه در هفته بیستم لیگ بر‌تر تیم پرسپولیس را در تهران و در مقابل چشمان حیرت‌زده هواداران پرشورش شکست داد.

محمدرضا تهرانی- آن چیزی که فوتبال را از سایر ورزشها متمایز و ممتاز میکند، غیر قابل پیشبینی بودن نتیجه آن است.

در فوتبال هیچگاه تیمی از پیش باخته نیست.

در فوتبال همیشه قوی بودن دلیل پیروزی و کسب نتیجه نیست.

در فوتبال همیشه حوادث بیش از هر ورزش دیگری تعیین کننده است.

در فوتبال همیشه تکرار صحنهها یکی از ویژگیهای بارز است.

و نیز در فوتبال گاهی قویترین و ثروتمندترین تیم مغلوب ضعیفترین و فقیرترین تیم میشود و این اتفاقی است که همواره ممکن است اتفاق بیفتد.

این همه که برشمرده شد و دهها مورد دیگر که میتوان برشمرد، تنها در دو کلمه جای میگیرد: «منطق فوتبال» لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر فوتبال کشورمان، نشان دادند که دارای «منطق فوتبال» شده است. در حال حاضر میشود گفت: در لیگ قهرمانان آسیا و در لیگ برتر فوتبال کشورمان دیگر هیچ تیمی از پیش قهرمان نیست و دیگر هیچ تیمی از پیش بازنده و سقوط کننده نمیباشد.

توجه کنید: پرسپولیس تهران این تیم بحران زده و همیشه ناکام در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا توانست تیم متمول و پرستاره و دارای هفت بازیکن دو ملیتی را با نتیجه خیره کننده ۳ بر صفر شکست دهد! و یا در هفته بیست و یکم لیگ برتر کشورمان تیم سایپای البرز با مشتی بازیکن جوان و جویای نام که در مکان نهم جدول ردهبندی قرار داشت در کرج از فولاد صدرنشین و قهرمان فصل گذشته، یک تیم مقهور و مغلوب در عرصه بازی ساخت! و در ‌‌نهایت ۳ بر یک فولاد خوزستان را شکست داد. تیم ته جدولی راه آهن که مدتها است در رده شانزدهم جدول جا خوش کرده بود، تیم پدیده خراسان راکه در جای هشتم جدول ردهبندی قرار داشت را مغلوب کرد!

سؤالی که به صورت «جدی» در این رابطه مطرح میشود، این است: آیا قبل از انجام این مسابقات چنین چیزی در تصور میگنجید!؟

جواب این سؤال کاملاً واضح و مشخص است و باید به «منطق فوتبال» رجوع کرد که میگوید: فوتبال ورزشی «غیرقابل پیش بینی» است و تجربه لیگ به ما حکم میکند که باید بپذیریم، انجام مسابقات ورزشی به خودی خود استعدادهای بیشتری را در سراسر کشور بارور میسازد و تیم ملی را دارای سرمایههای بیشتری میکند و نیز برگزاری لیگ برتر به خودی خود و فی نفسه فوتبال کشور را از سلطه شهر تهران بیرون میآورد و باز به لطف انجام لیگ برتر است که شهرستان انزلی فوتبال خود را در سطحی میبیند که میتوان گفت: ملوان برای هر تیم بزرگ یک حریف جدی است. کما اینکه در هفته بیستم لیگ برتر تیم پرسپولیس را در تهران و در مقابل چشمان حیرتزده هواداران پرشورش شکست داد.

https://shoma-weekly.ir/4viwEy