ورزش

منش ورزشکاری چگونه از جسم به روح تسری می یابد؟

در ورزش ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که روحیه پهلوانی روز به روز افزایش پیدا کند، چراکه در پرورش انسان در عرصه ورزش می‌بایست هم روح و هم جسم ورزشکار پرورش پیدا کند.
در ورزش ما باید به گونهای عمل کنیم که روحیه پهلوانی روز به روز افزایش پیدا کند، چراکه در پرورش انسان در عرصه ورزش میبایست هم روح و هم جسم ورزشکار پرورش پیدا کند.

جسم ورزشکار در قالب بدنسازی و تمرینات مستمر به دست میآید، اما برای پرورش روح معمولاً ما برنامهریزی ویژهای نداریم، در حالی که باید برای این موضوع برنامهریزی خاص داشت و ما در گذشته در فدراسیون علیرغم برنامهریزی در زمینه جسم بازیکنان، برنامههایی هم در خصوص برگزاری نماز جماعت با حضور ورزشکاران در اماکن زیارتی و همچنین ارشاد و راهنمایی والیبالیستها توسط روحانیون معظم که در بین ورزشکاران حضور پیدا میکردند، جملگی برنامههایی بود که در خصوص پرورش روح بازیکنان به مرحله اجرا در آوردیم و اجرای برنامههایی از این دست به قدری موثر واقع شد که بنده اطلاع دارم بعضی از بازیکنان ما حتی «نماز شب» هم میخواندند. وقتی چنین فضایی بین ورزشکاران ما به لحاظ روحی و روانی حاکم شود، قطعاً منش پهلوانی و جوانمردی در بین جامعه ورزشی کشور جریان پیدا خواهد کرد.

وقتی انسان روند هشت سال دفاع مقدس را مورد بررسی و مطالعه قرار میدهد، همین روحیه معنوی در بین رزمندگان اسلام توانست یک خط مستحکم در برابر متجاوزان عراقی و حامیان وی در سراسر دنیا ایجاد کند و این تجربه نشان داد، اگر ما یک برخورد درست با نسل جوان کشورمان داشته باشیم، میتوانیم روحیه پهلوانی را در بین ورزشکاران رواج دهیم.

https://shoma-weekly.ir/vKINu7