شهرستانها

منتقدان پس از طرح مشکلات کنار گذاشته می شوند

در رابطه با رسانه ها نظر منفی داریم و از آنها راضی نیستیم، زیرا از نظرما برخی ازرسانه ها به تملق پرداخته اند و بعضی از رسانه ها روزی نگارند و مشکلات مردم را بخوبی مطرح نمی کنند و ازمسئولین مطالبه گری نمی کنند و حل مشکلات مردم را از مسئولین نمی خواهند و در واقع برخی از احزاب نیزتقریبا این گونه هستند و اصلاح طلبان هم مهر سکوت زده اند و مشکلات را مطرح نمی کنند و اصول گرایان هم پس از مطرح کردن مشکلات بلافاصله کنار گذاشته می شوند .
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان همدان گفت: مردم در اصل صاحب اختیار و همه کاره انقلاب هستند، اما متاسفانه در عمل کنار گذاشته می شوند.

محمود الفت با اشاره به اینکه روحانیت اصل و خط قرمز حزب موتلفه است اظهار کرد: حزب موتلفه مجموعه سیاسی و مذهبی هستند که پس از شکل گیری، تداوم فعالیت های آن با نظر مقام معظم رهبری بوده است و مراودات با هیات ها و روحانیون به عنوان یک اصل همچنان ادامه دارد.

وی افزود: از ابتدا تا امروز، با روحانیون ارتباط و پیوند مناسبی داشته ایم و در ادامه این راه نیز، با روحانیت همراه خواهیم بود ، روحانیون و حزب موتلفه هرساله دیدارهای خاص و ویژه ای با یکدیگر دارند.

الفت به حضور حزب موتلفه در حرکت نظام اشاره کرد و گفت: تا زمان دولت قبل سه نفر مشاور در ریاست جمهوری داشتیم و همچنین در فرمانداریها و آموزش و پرورش مشاورانی از حزب حضور داشتند.

دبیر استان به دفاتر فعال حزب استان اشاره کرد و بیان داشت : در حال حاضر دراستان همدان نیز در 4 شهر ملایر ، تویسرکان، رزن و نهاوند دفتر حزب داریم ، و در بقیه شهرستانها دبیر و اعضاء را داریم.

وی ادامه داد: نرخ سواد درحد کارشناسی و بالاتر و بیشترین اعضا از فرهنگیان با نرخ سنی 35 سال می باشند

این فعال سیاسی ادامه داد: نسل اول اعضای حزب موتلفه بازنشسته شده اند و در نسل دوم و سوم رویش داریم و در شورای مرکزی نیز 90 درصد مسئولیت متعلق به اعضای جوان حزب می باشد و در استان همدان نیز قالب اعضا را فرهنگیان، دانش آموزان، اساتید و روحانیون تشکیل می دهند و در حال حاضر ظرفیت خوب و قابل توجهی در حزب بوجود آمده است.

الفت در ادامه درباره شکل گیری حزب موتلفه در استان همدان نیز عنوان کرد: بعداز انقلاب حزب موتلفه ابتدا از شهرستان بهار آغاز شد و به همدان آمد که در ابتدا مرحوم قهرمانی دبیر بودند و بعد از ایشان آقای شهبازی دبیری را برعهده داشتند و از سال88 این مسئولیت برعهده اینجانب قرار گرفت.

دبیر حزب موتلفه استان به نحوه عضو گیری در حزب اشاره کرد و گفت: نحوه عضو گیری با توجه به علاقه مردم انجام می شود به گونه ای که فرمی در اختیار علاقمندان گذاشته می شود که بعد از انجام یک سری از تحقیقات توسط گروه تحقیق برای اعضا کارت صادر می شود و آنهایی که کارت دارند عضو شناخته می شوند و چارت سازمانی اعضا به صورت پلکانی بالا می آیند و هم اکنون تعداد کثیری عضو داریم. که در بعضی از شهرها همانند شهرستان تویسرکان خانم ها اکثریت اعضا را دارند و در بقیه شهرها آقایان در اکثریت هستند.

وی درباره عملکرد حزب افزود: از اهم امور انجام شده کوچک سازی و چابک سازی حزب بوده و از عمده کارها، برگزاری جلسات عمومی و جلسات شورا و همایش و همچنین مراودات اداری بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به رای مردم به رییس جمهور و تنفیذ رای مردم توسط رهبری ضمن تعامل با دولت ها به صورت علنی و حضوری در مصاحبه با نشریات و روزنامه ها موارد مورد نظر خود را متذکر شده ایم.

الفت درخصوص چگونگی برطرف کردن مشکلات استان اظهارکرد: پیرامون مشکلات در استان، اشکالات را به مقام ارشد استان اطلاع داده و با شخص استاندار مشکلات را مطرح می کنیم.

وی در ادامه افزود: متاسفانه به بعضی از اشخاص سیاسی نیز فشارهایی وارد می شود که انتقاد نکنند، که این مساله با شعاردولت همخوانی ندارد و منتقدین می توانند جهت کمک به دولت انتقاد سازنده داشته باشند.

محمود الفت، در رابطه با انتخابات شوراها و مجلس شورای اسلامی و دوره پسا برجام و شرایط فعلی گفت: انتخابات ریاست جمهوری از کارکردهای ما می باشد و در دوره قبلی ریاست جمهوری آقای آل اسحاق را و در این دوره نیز مهندس سید مصطفی میر سلیم را مطرح کرده ایم، که به عنوان نامزد حزب در اجلاس مشهد معرفی شدند که به نظر می رسد، معرفی ایشان کاری مناسب و بی سابقه بوده، چرا که برای اولین بار در تشکیلات شخصی را معرفی می کنیم و انتظار داریم، ایشان تا مرحله مناظره نیز پیش برود و البته در کل در انتخابات ریاست جمهوری تابع مرکز هستیم، اما درباره انتخابات شوراها مستقل هستیم ودر مورد افرادی که ثبت نام می شوند ، پس از مصاحبه با آنها ، در نهایت با توجه به ظرفیت و کارکرد شوراها گروه 11 نفری معرفی و از ظرفیت آنها استفاده خواهد شد و از سوی حزب سعی می کنیم تا تعدادی را معرفی کنیم، تا منشا خیر و برکت باشند.

این فعال سیاسی ادامه داد: هر جامعه ای باید تشکیلات وجود داشته باشد و احزاب پاسخگو باشند، چرا که شخص نمی تواند پاسخگو باشد و تشکیلات حزب باید مواخذه کند ولی الان جامعه به نوعی شخص محور است و اختلاف نظرها زیاد است که این مساله موجب رکود و تنش در استان می شود، همچنان که در دوره های قبل وحتی این دوره نیز تنش هایی دیده شده است.

وی افزود: از اعضای 15 نفره دوره قبل تعداد 7 یا 8 نفر با کمک حزب رای آوردند، اما چون تشکیلاتی نبوده اند، اتفاق مبارکی نیفتاده است، که اگر تشکیلاتی بالا می آمدند اتفاقات خوبی می افتاد و امید است که در این دوره تعداد 11 نفربه صورت تشکیلاتی انتخاب شوند.

الفت در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: در دوره های قبل هر سه ماه یک بار اهم مشکلات مردم را مطرح و به مسئولین و نمایندگان ارائه می دادیم، ولی در حال حاضر این ارتباط با نمایندگان به نوعی گسسته است، که این گسستگی رضایت بخش نیست.

وی همچنین درباره دولت نیز گفت: ما از دولت انتظاراتی داشتیم، که برآورده نشد، یکی از آنها عدم هماهنگی در مسائل مختلف با مقام معظم رهبری است ، که در دولت فعلی بخوبی انجام نشده است که از آن جمله مسائلی مربوط به برجام ، اقتصاد مقاومتی ، امر به معروف و بحث فساد ، اختلاس ، بیکاری ، رکود و تورم می باشد و در بحث های استانی نیز اقتصاد ، آسیب های اجتماعی ، اعتیاد، حاشیه نشینی ، زنان سرپرست خانوار نیاز مبرم به مساعدت دارند

وی ادامه داد: انتظار ما این است که مطالبات مردم و مقام معظم رهبری پیگیری شود، که متاسفانه در شعار مردم را همه کاره می دانیم، ولی در عمل مردم کنار گذاشته می شوند.

دبیر استان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جامعه مطبوعاتی را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: در رابطه با رسانه ها نظر منفی داریم و از آنها راضی نیستیم، زیرا از نظرما برخی ازرسانه ها به تملق پرداخته اند و بعضی از رسانه ها روزی نگارند و مشکلات مردم را بخوبی مطرح نمی کنند و ازمسئولین مطالبه گری نمی کنند و حل مشکلات مردم را از مسئولین نمی خواهند و در واقع برخی از احزاب نیزتقریبا این گونه هستند و اصلاح طلبان هم مهر سکوت زده اند و مشکلات را مطرح نمی کنند و اصول گرایان هم پس از مطرح کردن مشکلات بلافاصله کنار گذاشته می شوند .

وی در مورد مشکلات رسانه ها نیز افزود:البته به این مساله واقفیم که اکثر رسانه ها از لحاظ مالی ضعیف هستند و مسئولین ما نیز انتقاد پذیر نیستند.

الفت ادامه داد: این شعار که می گویند دولت از انتقاد حمایت می کند را قبول نداریم چرا که در عمل اینگونه نیست و دولت با توجه به شرایط کنونی جامعه که اختلاس ، بیکاری ، رکود و غیره وجود دارد ، باید درپی تغییر شرایط باشد و دیگر نباید نقاط ضعف را به دولت قبل حواله داد نماید زیرا این به نوعی توهین به مردم است.

دبیر حزب موتلفه درباره یارانه ها و درآمدها و هزینه های دولت نیز گفت:تقریبا از 80 هزار میلیارد درآمد یارانه و هدفمندی اکنون 35 هزار میلیارد هزینه شده است.

وی به درآمدهای دولت که از محل مالیات ها ، نفت که تولید بیشتری دارند نیز اشاره کردو گفت: در رابطه با رشد 5/4 تا 7 درصدی تولید نفت که مردم چیزی از آن ندیده اند و درکنار آن 70 درصد کارخانه ها ، کارگاهها وبنگاهها تعطیل و نیمه تعطیل می باشد و مردم رشدی را احساس نکرده اند، که در این شرایط پایین آمدن تورم خیلی معنی ندارد.

وی در ادامه تاکید کرد: مردم نیاز به رییس جمهوری دارند، که پایبند به ارزشها باشد و مطالبات مردم و رهبری را پیگیری کرده و عملی کند.

دبیر حزب موتلفه در پایان گفت:: چرا باید با بازیهای سیاسی اعتماد مردم را به نظام سلب کنیم ما باید فکر کنیم که همه در یک کشتی نشسته ایم و مساله فرد و گروه و جناح نیست و مشکلات شامل همه می شود

https://shoma-weekly.ir/elp55u