شهرستانها

منتظر کارنامه‌ای شفاف از عملکرد اقتصادی دولت هستیم

توحید مجیدی گفت: اقتصاد مقاومتی به‌نوعی یعنی مقاومت و مبارزه در مقابل دشمنان مستکبر و متجاوز لذا منتظر کارنامه‌ای شفاف از عملکرد اقتصادی دولت با رویکرد اقتصاد مقاومتی هستیم.
توحید مجیدی گفت: اقتصاد مقاومتی بهنوعی یعنی مقاومت و مبارزه در مقابل دشمنان مستکبر و متجاوز لذا منتظر کارنامهای شفاف از عملکرد اقتصادی دولت با رویکرد اقتصاد مقاومتی هستیم.

توحید مجیدی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه مقصود از اقتصاد مقاومتی، مدیریت امور اقتصادی، بهگونهای که از سرمایه ملی و مردمی به بهترین شکل استفادهشده و ملت ازنظر اقتصادی خودکفا شوند، گفت: اگر استفاده بهینه از این سرمایهها بشود بهطور یقین توطئههای تحریم اقتصادی دشمن و محاصره اقتصادی بیاثر خواهد شد و درواقع اقتصاد مقاومتی بهنوعی یعنی مقاومت و مبارزه در مقابل دشمنان مستکبر و متجاوز.

دبیر استان با ذکر اینکه اقتصاد مقاومتی را میتوان مترادف با سرفصل مجموعه سیاستهایی دانست که باهدف رسیدن به اقتصادی مقاوم در مقابل بحرانها و افزایش ضریب امنیت اقتصادی و نیز افزایش امکان مانور اقتصاد ملی به اجرا گذاشته شود خاطرنشان کرد: این نوع اقتصاد معمولاً در تقابل با اقتصاد وابسته و مصرفکننده کشوری قرار میگیرد که منفعل نیست و در مقابل اهداف اقتصادی سلطه، ایستادگی کرده ولی در استان اردبیل شواهدی موجود است که نشان میدهد این سیاست رهبر معظم انقلاب در استان ما کمرنگ است.

این فعال سیاسی استان یادآور شد: ریاضت اقتصادی در حالی موردتوجه قرار میگیرد که اقتصاد در کوتاهمدت گرفتار دشواری، کسری بودجه یا محرومیت موقت از منابع درآمدی خود شده است. در این شرایط کاستن از مصرف و مهار تقاضای مصرفی باهدف همتراز کردن مصارف با منابع میتواند جامعه را در پشت سر گذاردن دوره کمبودها یاری کند. وی افزود: این کار را میتوان با جیرهبندی آب در ایام کاهش نزولات جوی مقایسه کرد.

توحید مجیدی همچنین خاطرنشان کرد: با چنین توصیفهایی و با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و با توجه به پتانسیل استان اردبیل در زمینه کشاورزی، صنایع تبدیلی، هیچگونه حرکت مثبتی از دولت یازدهم در این زمینه با توجه به شعارهایی که داده بودند انجامنشده است.

دبیر استان ادامه داد: بهطوریکه حدود 70 درصد از کارخانجات تولیدی و حدود 40 درصد از کارخانجات صنایع تبدیلی در استان بهصورت ورشکسته بوده وباتوجه به مرزی بودن استان اردبیل با کشور آذربایجان که میشد استفادههای بهینهای در زمینه واردات و صادرات و صنعت ریلی و بندر خشک و... انجام گیرد متأسفانه هیچ اقدامی انجامنشده و منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی کاملاً جامه عمل نپوشیده است.

https://shoma-weekly.ir/TQ84iB