ورزش

منافع ملی کشتی را دریابید

طبق آنچه در خبرها آمد: محمد بنا نیامده باز هم قهر کرد و حاضر نشد در خانه کشتی فرنگی کاران تیم ملی را زیر نظر بگیرد چرا که معتقد است ابزار و امکانات برای بزرگی کشتی فرنگی فراهم نیست!
امید توکلی- طبق آنچه در خبرها آمد: محمد بنا نیامده باز هم قهر کرد و حاضر نشد در خانه کشتی فرنگی کاران تیم ملی را زیر نظر بگیرد چرا که معتقد است ابزار و امکانات برای بزرگی کشتی فرنگی فراهم نیست!
سرمربی موفق تیم ملی کشتی فرنگی حدود 2 ماه پیش به خارج از کشور رفت تا با خانواده خود ملاقات کند و در همان مقطع نیز وعده داد که برمیگردد و سرمربیگری تیم کشورمان را بر عهده خواهد گرفت. طی این مدت چند اردوی مختلف در خانه کشتی برگزار شد که در تمامی آنها غیبت «محمدبنا» مشهود بود و دستیاران وی عهدهدار مسئولیت بودند... بالاخره چهارشنبه هفته گذشته «محمدبنا» به ایران بازگشت و به اردوی تیم ملی سرزد اما روز پنجشنبه اعلام کرد حاضر نیست ادامه بدهد و حتی از طریق دستیار مورد وثوقاش – بخوانید رسول جزینی – اطلاع داد که پیشنهادات بسیار وسوسهانگیزی از سایر کشورها دارد.
این در حالی است که به تازگی «جمشید خیرآبادی» دستیار محمد بنا هدایت تیم ملی کشتی فرنگی کشور جمهوری آذربایجان را بر عهده گرفته و به قول خودش رقم قرارداد خیرآبادی بالاتر از «کارلوس کی روش» است!
اگرچه احترام فراوانی برای محمد بنا قایل بوده و اعتقاد داریم این مرد زحمتکش برای اعتلای کشتی فرنگی از وقت و عمر خود زد و حتی از ملاقات با خانواده خود که در خارج از کشور حضور دارند، چشم پوشید تا اسباب بزرگی تیم ملی کشتی فرنگی ایران را فراهم کرده و به عنوان قهرمانی المپیک برساند. به پاس این زحمات ریاست محترم جمهوری نشان درجه یک شجاعت را به وی تقدیم کرد. اما بیش از این مربی سرشناس دلمان برای کشتی فرنگی میسوزد. انصاف نیست جوانان مستعد و علاقمند کشتی فرنگی این چنین بلاتکلیف بمانند و هر روز شاهد قهر و آشتی «محمدبنا» باشند!
عجیب آن که «رسول جزینی» دستیار «محمدبنا» در برنامه تلویزیونی و زنده ورزش و مردم حاضر نشد تا دلیل محکمی برای قهرهای متوالی استاد خود بیاورد و به همان حرفهای کلیشهای و تکراری بسنده کرد. به راستی اگر «محمد بنا» به پیشنهادات رسیده از آن سوی آبها فکر میکند چرا حرفش را رک و روراست نمیزند؟ اصلاً چه اشکالی دارد که این مربی پرتلاش چند سال هم به فکر خود  و خانوادهاش باشد و به پیشنهادات نان و آبدار پاسخ مثبت بدهد؟
سفارش ما به «محمدبنا» این است که به جای ایرادات بنی اسرائیلی و قهرهای تکراری رک و روراست سراصل مطلب برود و به شکلی آبرومندانه و در شأن بهترین مربی تاریخ کشتی فرنگی ایران از تیم ملی خداحافظی کند زیرا این رفتار بیش از هر کس دیگری خود «محمدبنا» را زیر سؤال خواهد بود.
اما در اینجا سخنی هم با مسئولان فدراسیون کشتی و به ویژه شخص «حجت اله خطیب» در فاصله 2 ماه تا مسابقات جام جهانی تهران داریم:  اگر «محمدبنا» به دلیل پیشنهادات رسیده یا خستگی و بیانگیزگی و یا هر مسألهای دیگر تمایلی به ادامه همکاری با فدراسیون کشتی ندارد، چه دلیلی دارد که این همه نازش را خریده و به او التماس کنید؟ به زعم «محمد بنا» شرایط برای همکاری وی با تیم ملی فرنگی مهیا نیست و بهتر آن است که زعمای فدراسیون کشتی تعارف را کنار گذاشته و اگر قرار است این مربی کنار برود، حتماً جایگزینی برای «محمدبنا» برگزیده شود تا بیش از این شأن تیم ملی زیر سؤال نرود و... در این رابطه باز هم حرف داریم!

https://shoma-weekly.ir/rI949u