زنان

ملکه مادر، ملکه قدرت بریتانیا

ملکه هشتاد و پنج ساله استعمار پیر بازی‌گردان بسیاری از جریانات سیاسی و اجتماعی این کشور است.
نفیسه زارعی- ملکه‌ی مادر در بریتانیا بر خلاف تصور و البته آنچه انگلستان نشان می دهد یک مقام تشریفاتی صرف نیست بلکه بعضاً ملکه هشتاد و پنج ساله استعمار پیر بازی‌گردان بسیاری از جریانات سیاسی و اجتماعی این کشور است.
البته برنامه ریزی  و سنگ‌اندازی برای کشورهایی که با سیاستهای انگلستان در موضع مخالفت قرار دارند یکی از کارهای اوست به عنوان نمونه بررسی فرامین ملکه مادر در جریان فتنه سبز که به عنوان نیرو و عنصر فعال ضد نظام جمهوری اسلامی مطرح بود خود حقایق پیرامون این امر را افشا کرد اما امروز در حالی که انگلستان همچون سایر کشورهای اروپایی طعم رکود اقتصادی را می‌چشد و بسیاری از خانوارها نگران تهیه معاش و مالیات خود هستند.
مبالغ مستمری ملکه الیزابت بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز از سی میلیون به سی  و شش میلیون پوند رسیده است. این مستمری بر اساس توافق پارلمان انگلیس و با نظارت آن نهاد از قرن هجدهم میلادی تا کنون از محل مالیات مردم تأمین می‌شود در حقیقت افزایش این مستمری گویای فاصله  طبقاتی بسیار بین بزرگان انگلستان و مردم عادی است که البته این فاصله ناشی از تضعیف مردم است و  عواقب آن تسری جنبش نود و نه درصدی از نیویورک تا جای جای اروپا  است.
البته در این بین اوضاع استعمار پیر تفاوت‌هایی با سایر کشورهای اروپایی دارد در انگلستان تقریباً همه نهادهای دولتی و برخی موسسات غیردولتی به پاس خدماتشان به ملکه این کشور و دربار انگلستان پروانه سلطنتی دریافت کرده‌اند. روند دریافت این مجوز بدین نحو است که هر گاه یک شرکت یا موسسه که حداقل پنج سال خدمات یا کالا برای دربار انگلستان و شخص ملکه ارائه کند لطف ملکه شامل حالش می‌شد و از مزایای پروانه سلطنتی برخوردار می‌گردد.
بنابر این امر ملکه تمام زوایای حکومتی را در دست دارد اما بر خلاف این حقیقت بنگاه رسانه‌ای بی بی سی اصرار دارد که نظام پادشاهی کشورش در سیاست دخالت ندارد؛ آنها معتقدند ملکه یک مقام تشریفاتی است و به هیچ عنوان نمی‌تواند در قدرت نفوذ کند و این در حالی است که بی بی سی یکی از سازمان‌هایی است که در سال 1927 دارای پروانه سلطنتی است و از همان ابتدای تأسیس نشان سلطنتی را بر پیشانی خود نصب کرد و از آن زمان تا کنون نیز هشت بار این ضمانت‌نامه خدماتش را تمدید کرده است و این در اصل به معنای هشت بار تجدید میثاق بی بی سی با ملکه است البته تنها تمدید ضمانت نامه دایره نفوذ ملکه در بی بی سی نیست بلکه تعیین هیأت امنای دوازده نفره این ارگان رسانه‌ای انگلیس و انتصاب مدیر کل بخش اجرایی آن، این دایره را گسترده‌تر نموده است و البته بی بی سی نیز همواره برای ملکه مادر و اعوان وانصارش سنگ تمام گذاشته است و در جریان مراسم پرهزینه شصتمین سالگرد سلطنت ملکه. جای این سئوال وجود دارد که با وجود این شواهد که  نفوذ قدرت دربار سلطنتی انگلیس در کلیه سازمانها و نهادهای کلیدی این کشور چرا رسانه‌های این کشور و به ویژه بی بی سی اصرار دارد که ملکه در سیاست دخالتی نمی کند؟ گویا استعمار پیر خود با این امر به این حقیقت معترف شده است که دیگر نه تنها مردم این سرزمین بلکه تمام مردم جهان پذیرش این نوع سیستم حکومتی در هیچ جای دنیا را ندارد.


https://shoma-weekly.ir/24pZaU