شهرستانها

ملل منطقه دیگر امیدی به اسلامگرایی سازشکار ندارند

سقوط دولت مرسی در مصر باعث شده تا عده ای اینگونه برداشت کنند که اسلامگرایی با شکست مواجه شده است در حالی که این تصور، تصور غلطی است.
سقوط دولت مرسی در مصر باعث شده تا عده ای اینگونه برداشت کنند که اسلامگرایی با شکست مواجه شده است در حالی که این تصور، تصور غلطی است.

بیوک آقامقدسی با بیان این مطلب گفت: محمد مرسی را باید نماینده طیف خاصی از اسلام گرایی دانست. اسلامگراییای که در شاخصههایی چون سازش با غرب و اسرائیل، حمایت از رویکردهای تکفیری و سلفی، تقابل با جبهه مقاومت، غربگرایی و نظایر آن نمود یافته است.وی افزود: شکست این جریان اسلام گرا به عنوان نمودی از جریان اخوانی موجود در بسیاری از کشورهای اسلامی نظیر ترکیه، سوریه، عراق، بحرین و . . . امروز وضعیتی را ایجاد نموده که امید بسیاری از ملل منطقه به این نوع از اسلامگرایی را به یأس تبدیل نموده است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی گفت: ملل منطقه دیگر امیدی به اسلامگرایی سازشکار ندارند. اسلامگرایی ای که نه اسلامگرایی اصیل و نه غربگرایی اصیل است.

مقدسی یادآور شد:  مرسی دچار اشتباهات استراتژیک فراوانی شد.یکی از مشکلات اخوان المسلمین عدم مرزبندی با گروه های تکفیری و سلفی است که چهره آنان را مخدوش کرده است.از سوی دیگر عدم مرزبندی با اسرائیل، دشمنی با مقاومت اسلامی در سوریه و عدم تلاش برای حفظ اتحاد و همبستگی ملی در مصر از جمله این اشتباهات هستند.

وی در پایان افزود:  رهبر انقلاب رهنمودهایی را برای موفقیت مرسی در خطبههای نماز جمعه بیان کردند که اگر مرسی و اخوانیها به این فرمایشات توجه میکردند اینچنین دولت خود را از دست نمیدادند.علیرغم همه مشکلاتی که مرسی داشت ما معتقدیم که او منتخب مردم بود و برکناری او بهوسیله ارتش را کار درستی نمیدانیم.

https://shoma-weekly.ir/1QuN88