شهرستانها

معیشت کارگران بوشهری باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد

محمود خدری معاون سیاسی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر گفت: توجه به معیشت فرهنگیان و افزایش حقوق آن‌ها ضروری است.
محمود خدری معاون سیاسی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر گفت: توجه به معیشت فرهنگیان و افزایش حقوق آنها ضروری است.

محمود خدری با اشاره به صدور فرمان هشت مادهای برای سه قوه، که با هدف مبارزه با مفاسد اقتصادی صورت گرفت اظهار داشت: متاسفانه به علت عدم توجه دقیق به این فرمان امروز کشور با مشکلات عدیدهای از جمله مشکلات اقتصادی روبرو شده است.

وی اضافه کرد: باید هر سه قوه این فرمان هشت مادهای را اجرا کنند که بیشتر آن را به دولت معطوف میکنند در حالیکه هر سه قوه دراین امر باید با همدلی و تعامل برای عملیاتی کردن این فرمان هشت مادهای برای مبارزه با مفاسد اقتصادی یکدیگیر را یاری کنند.

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر افزود: متاسفانه این فرمان هشت مادهای که به نحوی میتوان گفت یک منشور اقتصادی جامع و کامل برای نظام است تا به حال ناقص اجرا شده است و آن طور که میبایست، نتوانسته دغدغههای معظم له را برطرف کند.

وی همچنین گفت: متاسفانه به قشر کارگر به عنوان آسیب پذیرترین قشر جامعه توجه چندانی نشده است. چرا که حقوق و دستمزد کارگران در استان بوشهر دراین سالها به علت تورم زیاد اقتصادی جوابگوی خانواده آنها نیست و این امر باعث فشارها و استرسهای زیادی برای این قشر زحمتکش شده است. باید پایه حقوق و مزایای قشر گارگر با توجه به تورم محاسبه شود. البته ناگفته نماند که تحریمها و تعطیلی کارخانهها خود مزید بر علت شده است. بنابراین تامین مالی کارگران استان، مهمترین عاملی است که میتواند باعث حمایت از این قشر زحمتکش شود و همچنین مسئله بیمه نیز حائز اهمیت است.

خدری با اشاره به روز معلم و سالگرد معلم شهید آیت الله مطهری و جایگاه والای این بزرگوار گفت: یکی از راههای معرفی ابعاد رفتاری و شخصیتی شهید مطهری برای معلمان نسل امروزی در استان شهیدپرور بوشهر معرفی بیش از پیش کتب و الگوی رفتاری ایشان در رسانهها بهویژه شبکههای صدا و سیما است. هر چند که اکثریت قریب به اتفاق معلمان با این شهید بزرگوار آشنایی نسبی داشته و دارند و معلّم و علم جایگاه بسیار بالایی در دین مبین اسلام دارد. پس جایگاه علم و معلم جایگاه رفیعی در همه ادیان داشته و دارد، لذا توجه به معیشت فرهنگیان و افزایش حقوق آنها و ارائه تمهیدات و تسهیلات لازم به این قشر میتواند عزمشان را در ارائه سرویس فرهنگی به جامعه بیشتر جزم نماید.

وی همچنین گفت: اگر مطالعهای کوتاه در آموزش و پرورش جهان داشته باشیم خواهیم دید که جایگاه وزارت آموزش و پرورش در آنجا از همه وزارت خانهها بالاتر است لذا در یک نتیجه کلی جایگاه معلم و وزارت آموزش و پرورش به ویژه در کشور ما که یک کشور انقلابی و اسلامی است جایگاه مطلوبی نیست و باید بیشتر به آن بها داده شود.

https://shoma-weekly.ir/NCtTsl