شهرستانها

معضلات جامعه حاکی از جدی بودن جنگ نرم است

جنگ نرم در اهداف استعمار فرا نو تعریف می‌شود. یعنی بعد از آن که دشمن از استعمار کهنه و نو عبور کرد وارد فاز استعمار فرانو می‌شود.


دبیر حزب موتلفه اسلامی استان خراسان جنوبی گفت، جنگ نرم در اهداف استعمار فرا نو تعریف می‌شود. یعنی بعد از آن که دشمن از استعمار کهنه و نو عبور کرد وارد فاز استعمار فرانو می‌شود.
حجت الاسلام محمد علی تابعی در گفتگو با خبرنگار هفته‌نامه شما افزود، بیش از یک دهه قبل مقام معظم رهبری اولین هشدارها را به مسئولین وقت دادند و پس از آن نیز به موازات حملات و تهاجمات دشمن تعاریف مختلفی در قالب شبیخون فرهنگی و قتل و غارت فرهنگی داشتند ولی متاسفانه اقدامات مناسبی از سوی مسئولین انجام نشد تا اینکه معظم له موضوع جنگ نرم را مطرح فرمودند.
وی افزود : آخرین مرحله عملیات دشمن استفاده از ابزار نرم افزاری است دشمن به گونه‌ای عمل می‌کند که همه ذهن و فکر یک فرد تحت تأثیر حملات او قرار بگیرد بدون اینکه خود فرد از چنین نبرد و جنگی آگاهی پیدا کند.
تابعی ادامه داد متأسفانه در حال حاضر نتیجه باز خورد چنین تهاجمات استعمار در سطح جامعه در رفتار برخی افراد و در حوزه فرهنگ اجتماعی مشاهده می‌شود.
دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: وجود معضل های امروز جامعه ما حکایت از جدی بودن جنگ نرم دشمن با نظام مقدس ما دارد. که می‌توان به عنوان نمونه به روابط خارج از مرزهای شرعی، افزایش نرخ طلاق و تهدید به از هم پاشیده شدن بنیان خانواده اشاره کرد.
حجت الاسلام تابعی در خصوص کم رنگ شدن تعصبات بجا و صحیح ادامه داد، بی تفاوتی نسبت به هویت ملی و آموزه‌های دینی که تعصب جدی و همیت عالی مردم و جوانان را می‌طلبد اگر مردم به آنها بی تفاوت باشند قطعاً آثار زیانباری را بدنبال خواهد داشت که این خود از نتایج جنگ نرم دشمن می‌باشد.
تابعی در مورد راهکارهای مقابله با جنگ نرم دشمن افزود: در این خصوص لازم است به چند نکته توجه نمود که عبارتند از:
1- شناخت انسان از خود و توانمندی‌های خود و همچنین شناخت جایگاه و اهداف زندگی چرا که خداوند می‌فرماید «علیکم انفسکم» یعنی بر شما باد که به خود بپردازید و مراقب خودتان باشید (مراقب هویت و شخصیت خود باشید).
2- شناخت ابزار و وسایل ارتباط جمعی و آشنایی با فرهنگ استفاده از این ابزار مانند: اینترنت، تلفن همراه و... که قبل از بهره‌برداری دشمن از اینگونه ابزار ما باید بتوانیم در جهت رشد و تعالی فرهنگ دینی اسلامی خود در جامعه بهره‌مند شویم.
3- پایبندی به ایمان و آموزه‌های اسلامی و هنجارهای پذیرفته شده در جامعه اسلامی
4- پر کردن اوقات فراقت و استفاده از فرصت‌های پیش روی نسل جوان به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان
تابعی در پایان این گفت و گو  عنوان کرد: جوانان باید قدر فصل جوانی خود را بدانند و در این فرصت موجود برای بالا بردن سطح بینش اعتقادی و سیاسی خود تلاش مضاعف نمایند که در این راستا استفاده و بهره بردن از کتب استاد شهید مرتضی مطهری می‌تواند بسیار موثر باشد.

 

 

https://shoma-weekly.ir/voBA2m