شهرستانها

مطالبات مردم مشهد از نمایندگان منتخب مجلس دهم

عبدالله حاجیان گفت: با توجه به جمعیت امروز، وضعیت آب مشهد از شرایط بحرانی گذر کرده است.
عبدالله حاجیان گفت: با توجه به جمعیت امروز، وضعیت آب مشهد از شرایط بحرانی گذر کرده است.

عبدالله حاجیان ملکی معاون سازماندهی اعضاء حزب مؤتلفه اسلامی خراسان رضوی درگفتگو با خبرنگار هفتهنامه «شما» گفت: مشهد مقدس علی رغم داشتنظرفیتهای بالا با مشکلات زیادی نیز مواجه است که لازم است همه مسئولین ذیربط بخصوص نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات موجود از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی افزود: استانی که ٨درصد جمعیت و وسعت جغرافیایی کشور را داراست، با این حال سهم اعتباراتش کمی بیش از ٥ درصد میباشد لذا با نگرش به فراخور حال استان و بهویژه شهر مقدس مشهد الرضا نیاز است نمایندگان منتخب دربحث افزایش بودجه تلاش کنند.

حاجیان با تبریک و آرزوی موفقیت برای کلیه نمایندگان منتخب استان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نمایندگان محترم مشهد مقدس با پشت سر گذاشتن دوره رقابت انتخاباتی دوره تلاش و خدمت رسانی به مردم مشهد و کلات نادری را شروع کنند.

وی ادامه داد: مشهد به برکت وجودمضجع نورانی امام هشتم(ع) سالانه پذیرای ملیونها عاشق و دلداده است که از اقصی نقاط کشور و خارج برای عرض ارادت به مشهد مشرف میشوند لذا اقدامات فرهنگی و فضاسازی مناسب فرهنگی نیز یکی دیگر از نیازهای شهر مشهد است.

وی به کمبود آب شرب اشاره کرد و یادآورشد: از دیگر مطالبات مردم مشهد بحث آب است مشهد با بیش از ٣میلیون جمعیت ساکن و ٢٥میلیون زائر در سال، آب شرب آن از طریق سدهای دوستی، طرق، کارده و همچنین چاهها تأمین میشود که با توجه به جمعیت امروز، وضعیت آب مشهد از شرایط بحرانی گذر کرده است. اگر با همین وضعیت از منابع آبی استان استفاده کنیم، با توجه به رشد جمعیت در شهر مشهد در سال١٤٠٤، ١٠٠میلیون مترمکعب کمبود آب خواهیم داشت که جیرهبندی نیز، گره این مشکل را نخواهد گشود.

حاجیان درخاتمه خاطرنشان کرد: داشتن مقام اول طلاق در کشور، داشتن بالاترین حاشیهنشنی در سطح کشور، هم مرز بودن با مرکز مواد مخدر دنیا و همچنین آمار بالای بیکاری نیازمند تصمیم و پشتکار جدی مسئولین استان برای حل این مشکلات می باشد.

https://shoma-weekly.ir/rJiydu