شهرستانها

مصوبات سفر استانی نیازمند چنین هزینه ای نبود

۱۸ موردی که در جلسه شورای اداری مطرح شد به هر حال مصوبات جدیدی نبود و به اصطلاح برنامه‌های قبلی بود.اینها چیزهایی نبود که هزینه‌هایسنگین برای آن صورت بگیرد. درحالی که این رقم‌هایی که برای استقبال از رئیس‌جمهوردر گوشه و کنار شنیده می‌شود اگر واقعیت داشته باشد، نگران‌کننده است.
حسن کربلایی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان گیلان با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری سال دولت و ملّت و سال همدلی و همزبانی بین مردم و دولت اعلام شده، باید در نظرداشت کهشرایط فعلی، شرایط حساسی است هم دولتمردان ما باید خیالشان جمع باشد که حمایت ملت را پشت سر خوددارند و هم مردمباید به این باور برسندکه دولت در خدمتشان است. وی افزود: به نظر بندهاین همدلی بین دولت و ملت دو وجه دارد، یکی اینکه دولت باید بتواند خودش را همزبان ملت کند؛ بهطوریکهاگر ملت خواسته یامطالباتی دارد دولتباید بتواند جهت رفع مشکلات مردم اقدامات لازم را صورت دهد، ازسوی دیگر مردم هم مشکلات دولت را درک بکنند و بدانند که برای رفع مشکلاتشان، تلاشهایی صورت میگیرد و به نوعی کمک حال دولت باشند .کربلایی با اشاره به سفر اخیر دولت به استان گیلان یادآور شد: سفر اخیرآقای روحانیبه گیلان این پیام را داشتکهمسئولین استان و استانداریباید بیش از پیشتلاش کنند. برای توسعه استانباید قدمهای بزرگ و اساسی برداشته شود. وی افزود: وقتی رئیسجمهوری به استانی وارد شود و طرحی برای افتتاح نداشته باشد، نگرانکننده است. خوب شما ببینید هیئت دولت چندی پیشدر شیراز بود و طرحهای بزرگیرا افتتاحیا کلنگ زد؛ اما عدم تصویب پروژه جدیددر سفر اخیررئیسجمهور به گیلان، امتیاز مثبتیبرای کارکنان دولت ومدیران گیلان نداشت.مردم گیلان امید داشتند که بعضی از اقدامات انجام بگیرد و پروژه ملی در این استان کلنگ بخورد و طرحهای کوچک و بزرگ در دست اجرا قرار بگیرد؛ولی عملا این اتفاق صورت نگرفت. این نقطه ضعف را باید به حساب چه کسی گذاشت. دبیر استان گیلان اظهار داشت: آن

۱۸ موردی که در جلسه شورای اداری مطرح شد به هر حال مصوبات جدیدی نبود و به اصطلاح برنامههای قبلی بود.اینها چیزهایی نبود که هزینههایسنگین برای آن صورت بگیرد. درحالی که این رقمهایی که برای استقبال از رئیسجمهوردر گوشه و کنار شنیده میشود اگر واقعیت داشته باشد، نگرانکننده است. کربلایی افزود:انتقاد دیگری که در این سفر استانی وجود داشت این بود که در دیدار رئیسجمهور با مردم گفتگوها باید دوجانبه باشد و مردم هم حرفهایشان را بزنند و باید طوری برنامهریزی میشد که همه نخبگان از طیفهای مختلفمطالبات خودشان را با رئیسجمهور در میان میگذاشتند.این فعال سیاسی تصریح کرد: آنچه که وظیفه مردم بود، انجام دادند و از این پس باید دید دستاوردهای این سفر چیست؟ و دولتمردان ما چقدر با برنامهریزی و سرمایهگذاری، جذب سرمایههای مردمی در سالی که اقتصاد مقاومتی هم جزء خواستههای مردم و رهبری است مخصوصاً در تقویت صنایع متوسط، صنایع کوچک، تسهیل در سرمایهگذاریها در این زمینه بتوانند قدمهای اساسی بردارند .

https://shoma-weekly.ir/2JbKMt