شهرستانها

مشکلات عشایر سمنان همچنان حل نشده است

حسن خرمیان دبیر حزب موتلفه اسلامی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار «شما» گفت: در بحث کشاورزی مشکلات کمبود آب در سمنان همچنان وجود داردکه باید با جدیت هرچه تمام‌تر حل شود.
حسن خرمیان دبیر حزب موتلفه اسلامی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار «شما» گفت: در بحث کشاورزی مشکلات کمبود آب در سمنان همچنان وجود داردکه باید با جدیت هرچه تمامتر حل شود.

وی ادامه داد: مردم سمنان مردمی صبور و با گذشتاند که این از شاخصترین خصیصههای آنهاست و سعی میکنند تمامی مشکلات را با همکاری با دولت وبا متانت و تدبیر حل کنند و باید درتایید این مطلب به کلام رهبر معظم انقلاب تمسک بجوییم که حضرت آقا هم در سخنانی در سفرشان به سمنان فرموده بودند که شهر سمنان شهر اخلاق است و این از افتخارات مردم خوب سمنان میباشد.

دبیر حزب موتلفه سمنان یادآور شد: موضوع انتقال آب دریای خزر در زمان دولت آقای احمدینژاد مطرح شد ولی این موضوع عملیاتی نشد در حالی که مردم به شدت به دنبال تحقق آن هستند. لذا باید مشکل کمبود آب با جدیت هرچه تمامتر حل گردد اگر قضیه انتقال آب دریای خزر پیگیری و حل شود قطعا مشکلات استانهای همجوار نیز حل خواهد شد.

خرمیان در پاسخ به اینکه وضعیت تولیدات صنعتی و کارخانجات در سمنان چگونه است اظهار داشت: سمنان به عنوان یک شهر صنعتی شناخته شده اما متاسفانه در حال حاضر یا به صورت نیمه تعطیل درآمده و یا با ظرفیت و امکانات کم مشغول به فعالیت هستند و این خود یک نگرانی برای مردم و مسئولان محسوب میشود که لازم است از طرف دولت مردان به آن عنایتی بشود که اگر چنین شد جواب خوبی خواهیم گرفت.

وی با اشاره به عشایر استان گفت: ما در استان سمنان عشایر زیادی داریم و اینها هم مشکلات فراوانی دارند. به عنوان نمونه یکی از گروههای عشایر استان، ایل سنگسری در شهرستان مهدیشهر میباشند.

وی افزود: عشایر ما امسال در مهدیشهر به دلیل خشکسالی حدود ۸۶ هزار راس دام اعم از بره، میش، گاو و گوسفند به علت خشکسالی و نداشتن علوفه از دست دادهاند.

خرمیان یادآور شد: دامهای عشایر ما در سه ماهه اول سال حق ورود به ییلاقها را ندارند و از طرفی دولت قیمت علوفه را افزایش داده و اینها باید به خاطر شیب ملایم از کشاورز گران بخرند. در ضمن دولت هم نیامده به دنبال این خشکسالی یک امکاناتی برای عشایردرنظربگیرد.

وی همچنین افزود: دامداران عشایر این استان تقریبا سی هزار نفر مشغول به کار هستند لذا از دولت محترم تقاضا میشود حداقل با اعطای وام به عشایر و کشاورزان ما بخشی از مشکلات آنها را از دوششان بردارد.

https://shoma-weekly.ir/zCu4PH