ورزش

مشکلات «دوومیدانی» ماندگار نشود

رئیس جدید دوومیدانی با توجه به تجربه اندک خود باید بهترین‌ها را برای پست‌های مختلف فدراسیون انتخاب کند و به صرف اینکه یک نفر برایش رای جمع کرده یا فلانی از او حمایت کرده نمی‌تواند کمک حال این رشته باشد! شاید دوومیدانی ایران نیاز به پوست‌اندازی داشته باشد – که این اتفاق افتاده است؛ اما مهم‌تر از آن شایسته‌سالاری است. انتظار ما از «مجید کیهانی» این است که جوانی و کمبود تجربه مدیریتی خود را با استفاده از خبرگان دوومیدانی جبران کند.
امید توکلی

23 رای برای «مجید کیهانی» کافی بود تا تمامی معادلات بر هم بخورد! مگر میشود سید مصطفی کریمی، حسین جعالی، مهران تیشهگران، شروین اسبقیان و... کاندیدا باشند آنگاه یک خبرنگار جوان تلویزیونی بیاید و رئیس فدراسیون دوومیدانی شود؟

کمتر کسی شانسی برای «مجید کیهانی» قائل بود؛ اما این گزارشگر مسابقات دوومیدانی و رئیس بانک یکی از شعبات تهران همه را مغلوب کرد تا این انتخابات انتقاداتی را بهدنبال داشته باشد. «تیمور غیاثی» پرنده مطرح اسبق دوومیدانی ایران، این انتخابات را مهندسی شده خواند و حرف از تقلب زد، اگرچه بعد حرف خود را پس گرفت؛ اما کیست که نداند او مخالف اصلی «مجید کیهانی» بود.

سایر پیشکسوتان و استخوان خردکردههای این رشته همچون «سجاد مرادی» هم اعتراضهایی داشتند آن هم در حالی که دکتر «محمود گودرزی» و دکتر «نصرالله سجادی» وزیر و معاون وزارت ورزش و جوانان در این انتخابات حضور داشتند. باری، «مجید کیهانی» به مدت چهارسال به عنوان رئیس جدید فدراسیون دوومیدانی برگزیده شد تا این پرسش اساسی باقی بماند که آیا او میتواند؟ جوانی که به قول خودش عاشق خبرنگاری است و نمیتواند به راحتی از گزارش تلویزیونی دل بکند.

«مجید کیهانی» انتخاب شد تا زمزمههایی مبنی بر رای جمعکردن «احسان مهاجر شجاعی» ملیپوش سابق دوی 400 متر کشورمان برای او شنیده شود! قصد پیشداوری نداریم منتهای مراتب خیلیها به «مجید کیهانی» اعتماد کافی ندارند.

او سابقه چندانی در مدیریت ورزش نداشته و همه چیز در گزارش مسابقات مختلف دوومیدانی در شبکه ورزش خلاصه میشود. این درحالی است که دوومیدانی یک رشته مادر و مدالآور در مسابقات المپیک و بازیهای آسیایی به شمار میرود.

از اهمیت این رشته همین بس که «141» مدال المپیکها در دوومیدانی توزیع میشود که سهم ایران صفر یا یک بوده است! تمام دارایی ما از المپیکها تک مدال نقره «احسان حدادی» در مسابقات پرتاب دیسک سال 2012 لندن است. حالا وظیفه بسیار سنگینی بر عهده «مجید کیهانی» است.

رئیس جدید دوومیدانی با توجه به تجربه اندک خود باید بهترینها را برای پستهای مختلف فدراسیون انتخاب کند و به صرف اینکه یک نفر برایش رای جمع کرده یا فلانی از او حمایت کرده نمیتواند کمک حال این رشته باشد! شاید دوومیدانی ایران نیاز به پوستاندازی داشته باشد که این اتفاق افتاده است؛ اما مهمتر از آن شایستهسالاری است. انتظار ما از «مجید کیهانی» این است که جوانی و کمبود تجربه مدیریتی خود را با استفاده از خبرگان دوومیدانی جبران کند.


https://shoma-weekly.ir/NRGShm