اقتصاد

مشکلات اقتصادی دوره جنگ را با پتانسیل‌های داخلی حل کردیم

ما در گذشته دوران جنگ را نیز پشت سر گذاشتیم و در آن دوران که وضعیت اقتصادی از امروز بسیار بدتر بود هیچ‌گاه مسائل خارجی را به وضعیت معیشتی مردم گره نزدیم و تلاش کردیم مشکلات اقتصادی را با استفاده از پتانسیل‌های درونی کشور حل کنیم.
عضو هیئت نظارت حزب مؤتلفه اسلامی به موضوع تحریم ها اشاره و تصریح کرد: به نظر من ارتباط دادن مسئله تحریمها با اقتصاد داخلی و وضعیت معیشتی مردم کار صحیحی نبود و بهتر بود که آقای روحانی به صورت جداگانه این مسائل را مورد توجه قرار میداد.

علاءالدین میرمحمدصادقی در گفتگویی با تاکید بر اینکه «دولت هنوز موفق نشده پاسخ مناسبی به مطالبات مردم در زمینه مسائل اقتصادی بدهد» افزود: دولت با دو چالش مهم درباره این مسئله روبهرو بوده است: نخست اینکه مسائل سیاسی در دولت آقای روحانی نسبت به مسائل اقتصادی چربش بیشتری داشته و در اولویت نخست دولت قرار داشته است.

عضو هیئت نظارت حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه «اگر دولت از همان ابتدا اجازه نمیداد مسائل سیاسی بر مسائل اقتصادی سایه بیفکند مطمئنا شرایط اقتصادی وضعیت بهتری نسبت به امروز پیدا میکرد» گفت: با این وجود این اتفاق رخ نداد و انرژی و هزینه دولت بیشتر صرف مسائل سیاسی شد. نکته دوم اینکه متاسفانه نوعی بیتدبیری در مدیریت مسائل اقتصادی در دولت مشاهده میشود که ضرورت دارد آقای روحانی و تیم اقتصادی ایشان هرچه سریعتر جلوی این بیتدبیریها را بگیرند.

ارتباط تحریم ها به اقتصاد کار درستی نبود

میرمحمدصادقی به موضوع تحریم ها اشاره و تصریح کرد: به نظر من ارتباط دادن مسئله تحریمها با اقتصاد داخلی و وضعیت معیشتی مردم کار صحیحی نبود و بهتر بود که آقای روحانی به صورت جداگانه این مسائل را مورد توجه قرار میداد.

وی افزود: ما در گذشته دوران جنگ را نیز پشت سر گذاشتیم و در آن دوران که وضعیت اقتصادی از امروز بسیار بدتر بود هیچگاه مسائل خارجی را به وضعیت معیشتی مردم گره نزدیم و تلاش کردیم مشکلات اقتصادی را با استفاده از پتانسیلهای درونی کشور حل کنیم. «ما باید شرایط هر مقطع زمانی را با توجه به شرایط همان زمان در نظر بگیریم و تلاش کنیم برای مشکلات داخلی راهحلهای داخلی پیدا کنیم. بنابراین گره زدن مسئله تحریمها به وضعیت معیشتی مردم کار صحیحی نبود. با این وجود خوشبختانه مسئله رفع تحریمها به نتیجه منطقی و مطلوبی رسید و امیدواری زیادی برای آینده به وجود آمده است.»

https://shoma-weekly.ir/GfAkTn