ورزش

مشکلات اخلاقی در مکان‌های ورزشی همچنان باقی است

همان طور که مستحضرید از هفته گذشته دولت یازدهم با شعار تدبیر و امید کارش را آغاز کرد. طبق آنچه که در خبرها آمده بود دکتر «حسن روحانی» کابینه خود را معرفی و «مسعود سلطانی‌فر» را به عنوان کاندیدای احراز پست وزیر ورزش و جوانان برگزید و به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.
مهدی یکتا- همان طور که مستحضرید از هفته گذشته دولت یازدهم با شعار تدبیر و امید کارش را آغاز کرد. طبق آنچه که در خبرها آمده بود دکتر «حسن روحانی» کابینه خود را معرفی و «مسعود سلطانیفر» را به عنوان کاندیدای احراز پست وزیر ورزش و جوانان برگزید و به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

بر کسی پوشیده نیست که ورزش به عنوان یک پدیده مهم و تأثیرگذار بر جامعه باید راه درست و صواب را برگزیند و در غیر این صورت همه چیز به هم خواهد خورد.

در اینجا سخنی با «مسعود سلطانی فر» داریم که به عنوان یک فرد سیاسی – ورزشی به خوبی میداند، قرار است چه مجموعهای را بر عهده بگیرد و یا حداقل توسط مشاوران ورزشی خود راهکارهای نیمه تمام و مشکلات مختلف این عرصه آشنا شده است.

اما سفارش نشریه «شما» به گزینه وزارت ورزش و جوانان رسیدگی به معضلات فرهنگی در ورزش است که به اعتقاد ما مشکل اصلی و کنونی ورزش کشورمان به حساب میآید.

شاید خیلیها برخی بی اخلاقیها در این حوزه را به ورود پول بی رویه ربط بدهند اما در این مقال کوتاه مجال پردازش این مسئله نیست و فقط همین را میتوان گفت که عمر قهرمانی همیشه کوتاه است و ورزشکاران حق دارند به فکر آتیه خویش باشند. به قول معروف: «باید در جیکجیک مستون به فکر زمستون بود».

باری از اصل مطلب دور نشویم، بحث ما بر سر مشکلات فرهنگی است، منتهای مراتب  بیانصافی است اگر توقع داشته باشیم تمامی نقصانها یک ساله مرتفع شود.

متأسفانه طی ادوار گذشته متولیان ورزش با شعارهای خوشرنگ و لعاب در باب مسائل فرهنگی وارد این عرصه شدند اما خیلی زود و زودتر از آنچه که فکرش را میکردیم همه چیز را به بوته فراموشی سپردند!

بر همین اساس از وزیر ورزش دولت تدبیر، امید و اعتدال انتظار داریم در اقدامی جدی و با در نظر گرفتن اولویتهای اخلاقی و فرهنگی پای به حیطه ورش بگذارد. در واقع مسئله مهمتر ورزش تأثیری است که روی نوجوانان و جوانان میگذارد و باید بتواند درس اخلاق، انضباط و جوانمردی بدهد اما متأسفانه چند سالی است خود به الگویی برای بی اخلاقی تبدیل شده است! و آرزومندیم وزیر جدید ورزش – فرقی هم نمیکند سلطانیفر باشد یا شخص دیگری – بتواند ارزشهای اخلاقی را در ورزش ساری و جاری کند.

 

میرسلیم با «40» رأی برای سومین دوره به عنوان رئیس فدراسیون نجات غریق انتخاب شد

سید مصطفی میرسلیم برای سومین دوره پیاپی به عنوان رئیس فدراسیون غواصی و نجات غریق انتخاب شد.

مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون غواصی و نجات غریق هفته گذشته به ریاست حمید سجادی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد  که در پایان مهندس سیدمصطفی میرسلیم چهره شناخته شده این فدراسیون با کسب چهل رأی برای سومین دوره پیاپی به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد.

در این دوره از مجمع انتخاباتی فدراسیون 9 نفر کاندیدا شده بودند که هنگام شروع مجمع، شش نفر آنان انصراف دادند و به این ترتیب رأی گیری بین میرسلیم، مسعود دقیقیکاشانیان و بکتاش قیدی انجام شد که در پایان مهندس مصطفی میرسلیم با کسب 40 رأی به عنوان رئیس برای 4 سال انتخاب شد.  بکتاش قیدی چهار رأی کسب کرد و مسعود دقیقی کاشانیان هم هیچ رأیی نیاورد.

مهندس میرسلیم پس از انتخاب سه بارهاش به عنوان رئیس فدراسیون غواصی و نجات غریق گفت: از این که اعضای مجمع محترم به بنده اعتماد کردند، سپاسگزارم و امیدوارم شایستگی این اعتماد را داشته باشم.

وی درباره برنامههای این فدراسیون اظهار داشت: مهمترین برنامه این فدراسیون مسئله مهم آموزش است. در این سالها ناجیان غریق ما مدارج مختلف زیادی را طی کردند و با این که در 10 سال گذشته توانسته ایم بیش از 60 هزار نفر را نجات دهیم، اما این تعداد ناجیان جوابگوی نیازهای کشور نیستند.

رئیس فدراسیون نجات غریق اضافه کرد: ما طرح آموزش را در اولویت کاری قرار داده و آن را گسترش دادهایم به طوری که اکنون به مرز صد هزار منجی آموزش دیده رسیدهایم. این تعداد ناجی برای کشور ما ناکافی است اما تعداد زیادی را هم به عنوان ناجی ذخیره داریم که در صورت نیاز وارد عرصه میشوند و ما انشاءالله این روند خوب را ادامه خواهیم داد.

https://shoma-weekly.ir/Fvzyfe