ورزش

مس و تراکتور، نبرد برای جام حذفی

قطار جام حذفی در بیست و پنجم بهمن ماه جاری، در حالی به مقصد خود می‌رسد که تمام پایتخت نشینان از آن پیاده‌ شده‌اند! کرمان و تبریز تنها شهرهایی هستند که حالا در جام حذفی نماینده دارند و این در حالی است که این مسابقات میان‌بری بسیار کوتاه برای رسیدن به جام آسیایی محسوب می‌شد و سرخابی‌ها (به اضافه سایر مدعیان لیگ) می‌توانستند با استفاده هوشمندانه‌تر از آن در شرایطی از حضور در آسیا مطمئن باشند که رقابتهای لیگ هر هفته حساستر و طبعاً دشوار‌تر می‌شود.
شاهین تهرانی - جام حذفی،‌‌ همان مسابقاتی است که «کارلوس کی روش» سرمربی نامدار تیم ملی از ابتدا مخالف برگزاریاش بود، این مسابقات به مرحله پایانی خود رسیده است. قطار جام حذفی در بیست و پنجم بهمن ماه جاری، در حالی به مقصد خود میرسد که تمام پایتخت نشینان از آن پیاده شدهاند! کرمان و تبریز تنها شهرهایی هستند که حالا در جام حذفی نماینده دارند و این در حالی است که این مسابقات میانبری بسیار کوتاه برای رسیدن به جام آسیایی محسوب میشد و سرخابیها (به اضافه سایر مدعیان لیگ) میتوانستند با استفاده هوشمندانهتر از آن در شرایطی از حضور در آسیا مطمئن باشند که رقابتهای لیگ هر هفته حساستر و طبعاً دشوارتر میشود.

اطمینان از آسیایی شدن، طبعاً از استرسهای بازیکنان میکاهد و سبب میشود که آنها در کورس دشواری به نام لیگ، با اقتدار و توان بیشتری پای به مسابقات باقیمانده بگذارند و راحتتر بتوانند «خودشان» باشند و در حد نامشان بازی کنند.

این اتفاق حالا فقط ممکن است برای تراکتورسازی تبریز رخ بدهد، چون مسیها در لیگ برتر شرایط آنچنان دشواری دارند که شاید حتی این موفقیت هم زیاد خوشحالشان نکند! وقتی قرار باشد که فصل بعد را در دسته اول به سر ببرید، دیگر چه فرقی میکند که در آسیا هم حضور داشته باشید یا خیر؟! هر چند که مسلماً حضور در آسیا برای هر تیمی رزومهای قدرتمند است و در هر شرایطی به نفع باشگاه مربوط تمام میشود.

مس کرمان به فینال جام حذفی نگاهی دارد که زاویهاش با نگاه تبریزیها به کلی متفاوت است. تراکتوریها در حالی که میدانند در شرایط امروزشان، حتی کسب سهمیه آسیا در لیگ هم در پرده ابهام قرار دارد، میخواهند از میانبر جام حذفی به‌‌ همان پاداشی برسند که تیمهای اول تا سوم لیگ بعد از یک سال رنج کشیدن از آن بهرهمند میشوند! تراکتور که با حضور «اولیویرا» شاهد بازگشت هوادارانش به ورزشگاهی است که دمای آن دوازده درجه زیر صفر قرار دارد! باید جایگاهی که در آسیای امسال به دست آورده را در دور بعدی این رقابتها هم حفظ کند و به همین دلیل با توان و انگیزه مضاعفی پای به فینال میگذارد. از آن سوی فراموش نکنید که اولیویرا و لوکا هر دو به دنبال اثبات تواناییهایشان هستند و میدانند که کسب جام حذفی میتواند تمام ناکامیهای لیگی آنها در مس کرمان و تراکتورسازی امسال را به وادی فراموشی کوچ دهد!

بیست و پنجم بهمن ماه زمان مناسبی است برای همه آنهایی که دوست دارند «فوتبال» تماشا کنند. چون دو تیم با انگیزه بالایی روبروی هم قرار میگیرند!

https://shoma-weekly.ir/a6ojX9