ورزش

مسیر آینده کشتی

خبر حذف کشتی از بازی‌های المپیک در چند ماه اخیر یک شوک مثبت بود که به تمامی اهالی کشتی در سراسر جهان وارد شد و یک تهدید بود که به فرصت تبدیل شد. موضوع حذف کشتی باعث شد تا تمامی کشورهای صاحب کشتی، وحدت و همدلی با یکدیگر پیدا کنند و یک اجماع جهانی در خصوص کشتی در بین کشتی دوستان دنیا بوجود آید. لذا این موضوع از زاویه‌ای که اشاره کردم در نوع خود پدیده مبارکی بود.
خبر حذف کشتی از بازیهای المپیک در چند ماه اخیر یک شوک مثبت بود که به تمامی اهالی کشتی در سراسر جهان وارد شد و یک تهدید بود که به فرصت تبدیل شد. موضوع حذف کشتی باعث شد تا تمامی کشورهای صاحب کشتی، وحدت و همدلی با یکدیگر پیدا کنند و یک اجماع جهانی در خصوص کشتی در بین کشتی دوستان دنیا بوجود آید. لذا این موضوع از زاویهای که اشاره کردم در نوع خود پدیده مبارکی بود.

ماجرا از آن جا بود که رئیس قبلی فدراسیون جهانی کشتی دچار یک خطا شد و چند دوره مسابقات کشتی را در کشورهایی برگزارکرد که صاحب کشتی نبودند و کمیته ملی بینالمللی المپیک مشاهده کرد، کشتی تماشاگر ندارد، در حالی که اگر کشتی در ترکیه، روسیه، ایران و... برگزار شود، همچنان تماشاگر انبوه خود را دارد و این خطا را رئیس قبلی فدراسیون جهانی کشتی انجام داد و برای کشتی مشکلساز شد، امارئیس جدید فدراسیون جهانی کشتی با کمک کشورهای صاحب نام در عرصه کشتی یک مجموعه اقداماتی را انجام داد که باعث شد تا تصمیم کمیته بینالمللی المپیک تغییر کند، که از آن جمله میتوان به تغییر برخی قوانین کشتی اشاره کرد.

 اما کار تمام نشده است و کشتی در سطح جهانی هنوز خیلی کار دارد. به عنوان مثال موضوع پخش مسابقات کشتی از تلویزیونهای دنیاست. در رشتههای ورزشی مطرح، مانند فوتبال پخش آن رشته موجب کسب درآمد میشود. موضوع دیگر تعیین تکلیف مدیریت کشتی در ایران است تا ما بتوانیم با قدرت بیشتر در سطح جهانی حضور فعال داشته باشیم، چرا که ما بازیهای آسیایی و المپیک 2016 را در پیش داریم.

https://shoma-weekly.ir/OmKNIl