ورزش

مسابقات جهانی بی‌فایده و منفی در ایران!

چیزی حدود 7 ماه دیگر مسابقات المپیک 2016 ریو برگزار می‌شود و کشتی فرنگی یکی از امیدهای اصلی کاروان کشورمان برای تصاحب مدال در این رقابت‌هاست اینکه ما داشته‌های کشتی فرنگی خود را رو کرده یا به مصاف حریفان درجه چندم اروپایی بفرستیم و در نهایت جام قهرمانی را بالای سر ببریم، دردی از ورزش ما دوا نمی‌کند و ما را از مدال‌های المپیک دور می‌کند!
مهدی یکتا - به این حرفهای «محمد بنا» خوب دقت کنید:

«در مجموع مسابقات جام باشگاههای جهان برای کشتی فرنگی ایران نتیجه منفی داشت! چون در دورهای از آمادهسازی قرار داریم و با کمبود زمان مواجه هستیم و باید از لحظه به لحظه زمان خود استفاده کنیم. این مسابقات هیچ اهمیتی ندارد و برای آنکه کشتیگیران از نظر مالی تامین شوند و میخواهند در 8 ماه آینده آنها را تحت فشار قرار داده تا بهخاطر بی پولی گلایه نکنند، اجازه حضور آنها در لیگ جهانی را دارند! به همین دلیل 6 روز اردوهای تیم ملی را از دست دادیم!

وی همچنین ادامه میدهد: «قدرتمندترین لیگ جهان بوندس لیگاست که هیچ تیمی از این مسابقات به ایران نیامد!»

به اعتقاد ما «محمدبنا» مثل همیشه تحلیل درستی از این ماجرا داشته است. کشتیگیران ایرانی نزدیک دو هفته دیگر باید در جام تختی به میدان بروند و این مسئله میتواند دردسرساز شود. به عبارت بهتر زمان برگزاری جام باشگاههای جهان مناسب نبود و این مسئله میتواند آثار منفی روی کشتی ایران داشته باشد وانگهی اگر بحث درآمدزایی کشتیگیران مطرح باشد باز هم می‌‌توان راهکارهای دیگری پیدا کرد به طور مثال چه اشکالی دارد قهرمانان کشتی بتوانند از اسپانسر کشتی برخوردار باشند یا حداقل ملیپوشان تحت حمایت ویژه وزارت ورزش و جوانان یا کمیته ملی المپیک قرار بگیرند؟

فراموش نباید کرد چیزی حدود 7 ماه دیگر مسابقات المپیک 2016 ریو برگزار میشود و کشتی فرنگی یکی از امیدهای اصلی کاروان کشورمان برای تصاحب مدال در این رقابتهاست اینکه ما داشتههای کشتی فرنگی خود را رو کرده یا به مصاف حریفان درجه چندم اروپایی بفرستیم و در نهایت جام قهرمانی را بالای سر ببریم، دردی از ورزش ما دوا نمیکند و ما را از مدالهای المپیک دور میکند!

امروز «محمدبنا» که تجربه موفقیت تاریخی در المپیک 2012 لندن را دارد به درستی جام باشگاههای جهان را تحلیل کرده است. این رقابتها و برد و باختهای آن نمیتواند معیار و ملاک درستی برای سنجش قهرمانان ایرانی باشد. دغدغه اصلی سرمربی ایران برگزاری منظم اردوهای تمرینی در خانه کشتی است. همان خانهای که با درایت، زحمات «محمدبنا» و زندگی 6 ماهه در آن سه مدال طلای خوشرنگ برای ما از المپیک قبلی صید کرد. تردیدی نیست اعتراض «محمدبنا» به تاریخ برگزاری جام باشگاههای جهان یک موضوع شخصی نیست. بهترین مربی تاریخ کشتی ایران نگران المپیک 2016 برزیل است و وظیفه دستاندرکاران فدراسیون و وزارت ورزش و همه ما این است که این نگرانی را به حداقل برسانیم.
https://shoma-weekly.ir/rmEYgV