ورزش

مسئولین ورزش در برخورد با مفاسد قاطعیت ندارند

در ورزش نیز بارها از زبان مسئولین مصاحبه‌هایی مبنی بر لزوم مبارزه با فساد و مفسدان را شنیده‌ایم؛ اما نمی‌‌دانیم چرا اقدامی اساسی به عمل نمی‌آید!؟ و چرا مسئولین ورزش در برخورد با مفاسد قاطعیت ندارند؟ با این توصیه اخیر و تأکید رهبر فرزانه انقلاب دیگر هیچ عذر و بهانه‌ای از سوی مسئولین ورزش پذیرفتنی نیست و به اصطلاح حجت بر همه دست‌اندرکاران تمام است!
مهدی یکتا- این روزها بحث مبارزه با فساد و مفسدین در تمامی عرصهها از جمله ورزش و به ویژه فوتبال داغ و از اهمیت و حساسیت ویژهای برخوردار است؛ اما تا این لحظه هیچ اقدام عملی صورت نگرفته است به همین منظور بر آن شدیم مطلبی را به رشته تحریر درآوریم:

اطلاع دارید که به تازگی سمیناری تحت عنوان «همایش ملی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد» از سوی دولت برگزار شد. در این همایش سران سه قوه نیز سخنرانی کرده و بر ضرورت مبارزه با فساد اداری در کشور تأکید ورزیدند و...

جالب آنکه چند روز پیش از این سمینار آقای «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری در نامهای به مقام معظم رهبری از معظم له درخواست صدور پیامی برای این همایش کرده است. حضرت آقا در پاسخ مرقومهای صادر فرمودند که در بخشی از آن آمده است: «نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین میکنم. لیکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزهای کند؟ توقع من این است که چه با سمینار و چه بدون آن، تصمیمات قاطع و عملی بدون هیچگونه ملاحظهای بگیرید و اجرا کنید.»

بدون شک توصیه و تأکید مقام معظم رهبری متوجه تمامی حوزهها و مسئولین آن است. به این روی توقع از کارگزاران نظام که خودشان را تابع و پیرو ولایت میدانند، این است که بیش از حرف و شعار وارد عمل شوند.

در ورزش نیز بارها از زبان مسئولین مصاحبههایی مبنی بر لزوم مبارزه با فساد و مفسدان را شنیدهایم؛ اما نمی‌‌دانیم چرا اقدامی اساسی به عمل نمیآید!؟ و چرا مسئولین ورزش در برخورد با مفاسد قاطعیت ندارند؟ با این توصیه اخیر و تأکید رهبر فرزانه انقلاب دیگر هیچ عذر و بهانهای از سوی مسئولین ورزش پذیرفتنی نیست و به اصطلاح حجت بر همه دستاندرکاران تمام است!

روی سخن ما با مسئولانی است که خودشان را پیرو ولایت فقیه و مطیع مقام معظم رهبری میدانند. آنان باید توصیههای معظم له را از وظایف اصلی، شرعی و قانونی خود بدانند و ریشه کنکردن فساد در ورزش را در اولویت کاری خود قرار دهند و تصمیم قاطع و عملی برای مبارزه با فساد در ورزش به ویژه فوتبال اتخاذ کنند. مسائل مالی در فوتبال و بحث قراردادها باید شفاف باشد، چون شفافیت در کاهش فساد مؤثر است. این حداقل انتظار مردم و رهبری از مسئولین است.

https://shoma-weekly.ir/iiQgts