شهرستانها

مسئولین مراقب خطوط ضد فرهنگی در دانشگاه‌ها باشند

متأسفانه در سال‌های اخیر فعالیت تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌های یزد کم‌رنگ شده است و البته در دانشگاه‌های مرکز استان انجمن اسلامی و بسیج دانشجویی حضور دارند؛ اما در عین حال آنچه که مشهود است شایسته دارالعباد یزد نیست.
سید محمد فقیهی با اشاره به نقش دانشگاهها در استان گفت: در استان یزد علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی که جایگاه ویژهای دارد، دانشگاههایی چون دانشگاه یزد، دانشگاه آزاد و نیز دانشگاه پیام نور در اکثر شهرستانها فعالیت دارند و با احتساب دانشگاههای جهاد دانشگاهی و مراکز آموزش علمی و کاربردی در مجموع بیش از چهل مؤسسه آموزش عالی در سراسر استان فعال هستند.

وی به اقدامات ضد فرهنگی برخی خطوط سیاسی معاند در دانشگاهها پرداخت و افزود: با حضور برخی افراد مسئلهدار در فضای علمی این استان و بنا به قولی ورود دانشجویان غیر بومی، رنگهایی از فرهنگ التقاط در فضای دانشگاهی استان یزد پیدا شده و به تدریج جامعه دارالعباد یزد را تحت تأثیر قرار داده است و تشکلهای وابسته به جبهه اصلاحات نیز هرازگاهی با برگزاری همایش و صدور بیانیه خودنمایی میکنند. و تحت عنوان برداشتهشدن فضای امنیتی از دانشگاهها و آزادی فتنه گران سال 88 راهی را درپیش میگیرند که سالهای گذشته هم از دسیسههای آمریکا و صهیونیسم جهانی بوده و هست.

فقیهی اضافه کرد: متأسفانه در سالهای اخیر فعالیت تشکلهای دانشجویی در دانشگاههای یزد کمرنگ شده است و البته در دانشگاههای مرکز استان انجمن اسلامی و بسیج دانشجویی حضور دارند؛ اما در عین حال آنچه که مشهود است شایسته دارالعباد یزد نیست.

دبیر حزب مؤتلفه یزد یادآور شد: ما در 6 شهرستان استان دفتر فعال داریم و در دیگر شهرها نیز با اصولگرایان ارتباط داریم و اخیراً هم با تماس با برخی از دوستان شهرستان خاتم در پی برادریابی و تشکیل هسته و حوزه حزبی در این شهرستان نیز هستیم. البته فعالیتهای فرهنگی و سیاسی این حزب در شهرستانهایی که دارای دفتر هستند، جریان دارد و امیدواریم در آینده بهتر بتوانیم با بهرهگیری از روحانیت معظم حضور بهتری در انسجام نیروها و انجام کار فرهنگی داشته باشیم.

https://shoma-weekly.ir/rzwKIR