شهرستانها

مسئولین استان مطالبات مغفول مانده سفر رهبری را به مرحله اجرا درآورند

لازم است مسئولین استان مطالبات معظم له را مورد بازخوانی قرار داده و مغفول مانده ها را به ترتیب اولویت به مرحله اجرا درآورند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی چهارمحال وبختیاری گفت: در مهر ماه 1371 فضای استان چهارمحال و بختیاری به نور حضور مقام عظمای ولایت روشن شد. خاطرات سه روزه مردم استان در محضر ولایت برای همیشه ماندگار است.

مراد کاظمی در گفتگو با خبرنگار هفته نامه «شما» گفت: قطعا یکی از بهترین لحظات عمر مردم استان، هنگام ورود امام خامنه ای(مد ظله العالی)به شهرکرد و عبور خودرو حامل ایشان از خیابان های شهر بود.

وی افزود: مشتاقان دیدار معظم له احساسات خود را با اشگ شوق و پرتاب شاخه های گل و شعارهایی از قبیل؛ «دست گل محمدی به شهر ما خوش آمدی» ، «صل علی محمد، رهبر ما خوش آمد» ، «خامنه ای رهبر است، وارث پیغمبر است» ابراز می کردند و سپس به دنبال خودرو معظم له می دویدند.

کاظمی با اشاره به نگاه ویژه ولی امر مسلمین به مناطق محروم کشور خاطرنشان کرد: حضرت آیت ا... خامنه ای سفر های خود را از استان های محروم یا غیر برخوردار آغاز کرده بودند و ما بعداز استان های بوشهر، ایلام و لرستان چهارمین استانی بودیم که این توفیق بزرگ را کسب نمودیم.

وی اضافه کرد: بحمداله ایشان به لحاظ این که دو سفر در دوران ریاست جمهوری به استان داشتند و نیز مطالعاتی که انجام داده بودند، شناخت کاملی از وضعیت استان در ابعاد مختلف کسب کرده بودند واشرافیت عمیقی بر مسائل داشتند وحتی شعرا وبزرگان ما را از خودمان بیشتر می شناختند. چنانکه دربخشی از بیاناتشان در دیدار عمومی فرمودند:

«سالهاپیش از این ، قبل از آنکه بدانم سامان کجاست، نام عمان سامانی ودهقان سامانی را به عنوان دوشاعر می دانستم وشعر آنهارا می شناختم » ویا درمورد تیپ مستقل قمر بنی هاشم (ع ) ونقش آفرینی رزمندگان این خطه در دفاع مقدس یا نیازمندی ها وظرفیت های استان نکات دقیقی فرمودند.

دبیر حزب موتلفه استان بابیان اینکه هنوز طعم شیرین این دیدار در ذائقه عشایر چهارمحال وبختیاری باقی مانده اظهارداشت: معظم له به مدت سه روز در استان حضور داشتندکه علاوه بر دیدار عمومی بامردم استان وایراد سخنرانی در جمع علماء و روحانیون وجمع مدیران ومسئولان استانی، همچنین از روستای
عشایر نشین «لبد بازفت» بازدید کردند که انعکاس این حلاوت همچنان ادامه دارد.

این فعال سیاسی با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری بودجه چشمگیری را برای طرح های عمرانی استان درنظر گرفتند خاطرنشان کرد: در این سفر تعدادی از مسئولان دولتی نیز مقام معظم رهبری را همراهی می کردندکه بیش از ده میلیاردریال اعتبار برای طرح های عمرانی اعم از احداث جاده ، فرودگاه، مدارس شبانه روزی،توسعه دانشگاه، برق رسانی، آبرسانی و... درنظر گرفتند وقرار شد باسرعت عمل، نسبت به اجرای آنها اقدام نمایند واعتبار تعیین شده ، تخصیص داده شود بطوری که ایشان در پایان سفر فرمودند:"آقایان به من قول دادند کارهایی که تصمیم گیری شده را از همین فردا شروع کنند".

وی افزود: لازم است مسئولین استان مطالبات  معظم له را مورد بازخوانی قرار داده و مغفول مانده ها را به ترتیب اولویت به مرحله اجرا درآورند.

کاظمی صفای باطن مردم شریف شهرکرد و اطراف آن را مورد اشاره قرار داد ویادآور شد: حضرت آقا در آن روزها در بخش دیگری از مصاحبه پایان سفرشان فرمودند « من این دو سه روزی که مهمان این مردم هستم، حقیقتا احساس آرامش می کنم. صفای این مردم و ذوقیات واستعداد آنها از جمله مواردی است که بسیار جالب است.»

دبیر حزب موتلفه چهارمحال وبختیاری به سند دیگری از افتخارات استان اشاره کرد و بیان کرد: در مهرماه سال گذشته در چنین روزی گنگره بزرگداشت سرداران و 2400 شهید دفاع مقدس به شکل باشکوهی در شهرکرد برگزار گردید وپیش از آن هم یعنی در تاریخ 13/7/94 اعضای ستاد گنگره با مقام معظم رهبری دیدار نمودند و امسال نیز 15 مهر ماه به همین مناسبتها، همایش نکوداشتی به شکرانه حضور مقام معظم رهبری وتوفیق در برگزاری آن گنگره بزرگ، برگزار گردید.

وی درخاتمه گفت: خوب است بدانید دراین روز تاریخی، همه ساله توسط مردم استان گرامی داشته
می شود ومقالات وخاطراتی در رسانه های استانی منتشر می گردد وحتی پیشنهاد شده است که این نقطه عطف، با عنوان روز چهارمحال وبختیاری نامیده شود.

https://shoma-weekly.ir/HRVCxn