شهرستانها

مسئولین استانی از ظرفیت مردم در حل مشکلات استفاده کنند

جهانی نظر مسئولین استان آذربایجان شرقی را به اجرایی‌نمودن راهکارهای عملیاتی 10 گانه اعلام شده از طرف مقام معظم رهبری فراخوانده و با تأکید بر اینکه سهم عمده اقدام و عمل در چارچوب اقتصاد مقاومتی متمرکز در دولت می‌باشد و بازیگردانی استانی این موضوع متوجه استاندار محترم و مسئولین اجرایی استان می‌باشد، دولت را به بر دوش‌کشیدن اجرای آن در این برهه فراخوانده و عدم دستیابی به شاخص‌های عملکردی عملیاتی در این حوزه را متوجه کم‌کاری آنها خوا نده و مسئولیت آن را نیز برعهده دولت و مسئولین استان دانست.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی آذربایجان شرقی گفت: گفتمان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» توسط مسئولین و دولتمردان دچار آفت شعار شده و لازمه آن گذشتن از مرحله شعاری و دستورالعملی به مرحله اقدام و عمل میباشد؛ بهطوریکه دولت در این عرصه از ورطه بازیگری به بازیگردانی روی آورد.

رحیم جهانی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی آذربایجان شرقی گفت: بیست و هشت سال است که نامگذاری و شعار سال توسط مقام معظم رهبری انجام میشود که در این مدت، 17 سال آن مشخصا با عناوین اقتصادی و مرتبط با حوزه اقتصاد بوده است. علاوه بر این نامگذاریها مکررا بر اقتصاد مقاومتی تأکید فرموده و معظم له این موضوع را بهعنوان گفتمان غالب در عرصه اجتماعی و مدیریتی کشور بدل نمودهاند.

جهانی ضمن بیان موارد فوق و اینکه اقتصاد مقاومتی، مفهومی در پی مقاومسازی، بحرانزدایی و ترمیم ساختارهای کهنه و ناکارآمد اقتصادی میباشد و با تأکید بر توجه همگانی به ویژه دولتمردان و مسئولین به این مهم ابراز داشت: نامگذاری سال 1395 با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توسط مقام عظمای ولایت علیرغم تأکیدات و نامگذاریهای مکرر ایشان طی سنوات گذشته و همچنین بیان این موضوع که محوریت اجراییشدن این شعار دولت میباشد، حاکی از این است که موضوع مهم، حیاتی و تأثیرگذار اقتصاد بر کشور خصوصا از طرف مسئولین و دولتمردان دچار آفت شعار شده و لازمه آن گذشتن از مرحله شعاری و ابلاغی و دستورالعملی به مرحله اقدام و عمل میباشد؛ بهطوریکه دولت در این عرصه از ورطه بازیگری به بازیگردانی روی آورد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در کلیه موارد مرتبط با موضوع اقتصاد از جمله سیاستهای کلی اصل 44، محیط زیست، نظام اداری و... در موضوع اقتصاد مقاومتی نیز سیاستهای کلی را ابلاغ فرمودند، گفت: با گذشت بیش از هزار روز از ابلاغ آن سیاستها و اینکه در راستای عملیاتیسازی سیاستها اقدام خاصی از طرف دولت و مسئولین صورت نگرفت، معظم له در سال 1395 ضمن نامگذاری سال، راهکارهای عملیاتی را نیز اعلام فرمودند و این یعنی اینکه دیگر نیازی به برگزاری جلسات مکرر و ابلاغ دستورالعمل نیست و وقت اقدام و عمل است و دولت باید در این راستا گامهای موثر عملیاتی بردارد بهطوریکه آثار آن نه در روی کاغذ بلکه در کف زمین ملموس باشد.

جهانی نظر مسئولین استان آذربایجان شرقی را به اجرایینمودن راهکارهای عملیاتی 10 گانه اعلام شده از طرف مقام معظم رهبری فراخوانده و با تأکید بر اینکه سهم عمده اقدام و عمل در چارچوب اقتصاد مقاومتی متمرکز در دولت میباشد و بازیگردانی استانی این موضوع متوجه استاندار محترم و مسئولین اجرایی استان میباشد، دولت را به بر دوشکشیدن اجرای آن در این برهه فراخوانده و عدم دستیابی به شاخصهای عملکردی عملیاتی در این حوزه را متوجه کمکاری آنها خوا نده و مسئولیت آن را نیز برعهده دولت و مسئولین استان دانست.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اعلام سیاستها، تبیین و ارائه استراتژیها و راهکارها و همچنین برنامهریزی عملیاتی توسط مقام معظم رهبری، تأکید کرد: مسئولین موظف هستند ضمن باور به ارزش و توان مردم، از آنها در همه زمینهها استفاده کنند. وی افزود: تقویت روحیه مردمداری و مردمباوری در بین مسئولین استان و برداشتن موانع ارتباطی ازجمله مواردی است که باید از اثناء کلام ولی امر مسلمین استفاده به مطلوب کنیم.

جهانی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: دولت محترم و مسئولین سیاست خارجه از اتخاذ مواضع افراطی و تصمیمات احساسی و نسنجیده اجتناب کرده و همچنین از وعده و وعیدهای غیرعملی درخصوص پسابرجام بپرهیزند.

https://shoma-weekly.ir/XqV5gG