شهرستانها

مسئولین استانی از اعمال سلیقه به نفع دولت خودداری کنند

امیدواریم که استانداران و مسئولین دولتی طبق قانون عمل کنند و فقط مجری برگزاری انتخابات باشند و از اعمال سلیقه خودداری کنند.
وضعیت وحدت اصولگرایان در استان مرکزی به چه شکل است؟

اصولگرایان استان با توجه به درپیشبودن انتخابات مجلس شورای اسلامی فعالیتهای خود را آغاز کردهاند و همه تلاش ما نیز این است که با وحدت و همدلی حضوری قدرتمندانه در انتخابات داشته باشیم. استان مرکزی از بسیاری از استانهای دیگر در زمینههای وحدتآفرینی بین نیروهای ارزشی جلوتر است بهویژه در تشکیل شورای نیروهای ارزشی در استان و سایر شهرستانها، بهخوبی عمل کرده است. امیدواریم در استان مرکزی با پیگیریها و هماهنگیهای مختلفی که صورت خواهد گرفت و با برگزاری جلسات مرتب، به شکلگیری یک وحدت حداکثری برسیم. تلاش ما این است که این اتفاق بیفتد و از همه اصولگرایان استان برای رسیدن به وحدت و حضور منسجم در انتخابات مجلس دعوت به عمل آوردهایم و در این مسیر نیز حرکت میکنیم.

نقش روحانیت در این فرایند را چطور ارزیابی میکنید؟

یکی از ویژگیهای اصلی اصولگرایان تابعیت آنها از روحانیت اصیل و معتقد و انقلابی است. کسی نمیتواند ادعا کند که من اصولگرا هستم؛ اما از روحانیت اصیل و انقلابی تبعیت نمیکنم. تمام کسانی که به انقلاب اسلامی و اصول آن با همه ابعادش اعتقاد دارند، کسانی که در طول انقلاب برای خود ثروتاندوزی نکرده و به فکر پرکردن جیب خود نبوده و روحیه مردمیشان همسان با عموم جامعه بوده، اصولگرا هستند. اصولگرایان استان مرکزی باید با رجوع به علمای انقلابی و بصیر مجموعهای را تشکیل داده و نقش داوری و میانجی را به ایشان بسپارد تا فرایند وحدت اصولگرایان در استان رونق و جان بیشتری به خود بگیرد. ما از حضور روحانیت معظم در فرایند وحدتبخشی به اصولگرایان استقبال میکنیم و برای محوریت روحانیت و هدایتهای آنان احترام خاصی قائل هستیم و امیدواریم در استان مرکزی این محوریت با قوت شکل بگیرد و همه اصولگرایان به آن پایبند باشند.

بحث هزینههای انتخاباتی یکی از سوالات و نقاط ابهام هر انتخاباتی است. بعضا دیده میشود که برخی از کاندیداها در دوران نامزدی خود هزینههای سنگینی میکنند که منبع این پولها جای شبهه دارد. نظر شما در این خصوص چیست؟

اینکه پول بخواهد سرنوشت انتخابات را در کشور رقم بزند یک آفت است و باید به شدت با آن برخورد کرد. البته کارهایی در حوزه قوانین و مقررات صورت گرفته تا نامزدها را موظف کنند منابع مالی خود را شفاف نمایند. ما امیدواریم در استان مرکزی همه کاندیداها از منابع شفاف مالی در انتخابات استفاده کنند و از ریخت و پاشهای بی حساب و کتاب و هزینههای هنگفت جدا خودداری کنند؛ زیرا این قبیل اقدامات نه برازنده کشور و نظام ماست و نه تأثیر خوبی روی افکار عمومی جامعه دارد.

نقش دولت در برگزاری این انتخابات را چطور ارزیابی میکنید؟

ما امیدواریم که استانداران و مسئولین دولتی طبق قانون عمل کنند و فقط مجری برگزاری انتخابات باشند و از اعمال سلیقه خودداری کنند. ممکن است برخی در دولت با این تفکر که گروهی وارد مجلس شوند که در راستای دولت باشند و دولت را یاری کنند، مایل به اقداماتی باشند. اما امیدوارم دولتمردان طبق قانون از امکانات دولتی و موقعیت خود هرگز سوء استفاده نکنند. هر مجلسی که با مشارکت نخبگان و شایستگان برای کاندیداتوری در انتخابات، رعایت قوانین و ضوابط و با حضور حداکثری مردم شکل بگیرد قطعا میتواند اثرگذار باشد و چنین مجلسی همراهی با دولت را برای توسعه کشور و حل مشکلات مردم در دستور کار قرار خواهد داد.

https://shoma-weekly.ir/8IDJlf