ورزش

مسئولیت اصلی فراموش نشود

در واقع رهبر معظم انقلاب هم مثل همه مردم کشور این توقع را دارند که میادین ورزشی علاوه بر برد و باخت‌ها، مدال گرفتن و نگرفتن‌ها و... محل بروز و تبلور حرکات اخلاقی و جوانمردانه هم باشد. به سخن دیگر آن میدان ورزش و آن قهرمانی که فاقد روح پهلوانی و رفتار اخلاقی باشد از نظر هر مخاطبی یک چیزی کم دارد.
مهدی یکتا- حضرت آیتالله خامنهای رهبر فرزانه انقلاب با نامگذاری «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» بر روی سال جدید، عملاً نشان دادند که در این زمینه دغدغه دارند. بدون تردید برای پیروان مکتب ولایت شنیدن این سخنان هم مایه خوشحالی و هم امیدواری است.

البته این خوشحالی زمانی شیرینتر میشود که در عمل نیز حرکات و اقداماتی را به سمت «اقتصاد و فرهنگ با عزم مل مدیریت جهادی» مشاهده و برداشتن گامهای مؤثری را به سوی این هدف لمس کنیم.

چون تردیدی وجود ندارد که همه ما پیرو مکتب ولایت بوده و هستیم و خوب هم گوش میدهیم، اما آنچه سختتر و اتفاقاً مهمتر از شنیدن است تلاش برای به نتیجه رسیدن این حرفها است.

در این مجال و مقال سر آن نداریم که در باره مشکلات فراوان فرهنگی، اقتصادی و به ویژه مدیریتی در ورزش این مملکت سخن بگوییم و برخیها را زیر سوال ببریم. نه نگارنده چنین قصدی دارد و نه در چنین مطلبی فرصت پرداختن به جزئیات است. آنچه ما را واداشت تا در این صفحه از سخنان گوهربار حضرت آقا یادی کنیم اشاره به کمبودها و گمشده بزرگ ورزش است. مشکلات فرهنگی و اخلاقی که امروز بیش از هر وقت دیگری ورزش ایران از آن رنج میبرد.

در واقع رهبر معظم انقلاب هم مثل همه مردم کشور این توقع را دارند که میادین ورزشی علاوه بر برد و باختها، مدال گرفتن و نگرفتنها و... محل بروز و تبلور حرکات اخلاقی و جوانمردانه هم باشد. به سخن دیگر آن میدان ورزش و آن قهرمانی که فاقد روح پهلوانی و رفتار اخلاقی باشد از نظر هر مخاطبی یک چیزی کم دارد.

خوشبختانه هم رهنمودهای رهبر فرزانه کشورمان و هم آموزههای دینی و اخلاقی ما سرشار از فرهنگ جوانمردی و ترویج منش اخلاقی و انسانی است و بنابر این در چنین سرزمینی انتظار طبیعی آن است که جوانمردی و اخلاق روح حاکم بر ورزش باشد.

روی سخن ما با تمامی ارکان ورزش است. از مسئولین وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک گرفته تا تماشاگران، مردم و ما رسانهها که در باره ورزش این مملکت مسئولیت داریم. همه وظیفه و مسئولیت ما این نیست که راههای پرورش جسم را نشان داده و برای مدالهای قهرمانی هورا بکشیم. بلکه مسئولیت مهمتر آن است که با یک عزم ملی راههای رسیدن به ارزشهای دینی و اخلاقی را هموارتر کنیم.

مخلص کلام آنکه برای یکبار هم که شده مشکلات فرهنگی در ورزش را جدی گرفته، آستین همت را بالا بزنیم و برای مرتفع کردن آن با مدیریت جهادی عمل کنیم... با شما هم هستیم دوست گرامی.

https://shoma-weekly.ir/3LQ9CB