شهرستانها

مسئولان قم توانیهای بالقوه استان را بالفعل کنند‎

قم به عنوان شهر علما و بزرگان اسلام جایگاه و تاثیرات ویژه‌ای در جهان اسلام دارد بنابراین توجه مسئولان به مشکلات و دغدغه‌های این استان همانند توجه به جهان اسلام است.
بنایی- قم به عنوان شهر علما و بزرگان اسلام جایگاه و تاثیرات ویژه‌ای در جهان اسلام دارد بنابراین توجه مسئولان به مشکلات و دغدغه‌های این استان همانند توجه به جهان اسلام است.

مسئولان استان باید تلاش کنند تا این استان از لحاظ فرهنگی ارتقا و رشد خوبی داشته باشد و در کنار این امر کارهای عمرانی به منظور آبادانی این شهر صورت گیرد. برای تحقق این امر طی سال‌های گذشته اتاق فکر شورای شهر تشکیل شد تا شاهد برنامه‌ریزی‌های دقیق و صحیح برای آبادانی این شهر مذهبی باشیم.

شورای شهر قم باید تمام استعداد و ظرفیت‌های این استان را شناسایی و به منظور پیشرفت این استان به نحو احسن از آن استفاده کنند. تحولات مثبت در قم اثراث ملی و فراملی خواهد داشت بنابراین باید نسبت به تحولات و آینده قم حساس و هشیار باشیم.

قم به عنوان شهر مذهبی سالانه پذیرای میلیون‌ها زائر است که به منظور زیارت به این استان سفر می‌کنند در حالی‌که زیرساخت‌ها و بسترهای لازم برای حضور زائران در استان تاکنون آنگونه که باید مد نظر مسئولان نبوده است.

مسئولان استانی باید در نظر داشته باشند به همان اندازه که پیشرفت عمرانی در استان حاصل می‌شود، بخش فرهنگی نیز باید رشد داشته باشد تا تناسب خوبی بین این دو مقوله صورت گیرد. با توجه به اینکه قم شاهراه مواصلاتی بیش از 17استان کشور است از لحاظ صنعتی و تولید نیز مستعد است بنابراین مسئله تولید برای حل مشکل بخش اقتصاد و صنعت بسیار حائز اهمیت است و از ظرفیت‌های تولید داخلی باید به نحو احسن استفاده کرد تا شاهد رونق اقتصادی، افزایش تولید، افزایش صادرات، کاهش واردات، کاهش نرخ بیکاری و افزایش درآمد ملی باشیم. باید حرکت و تلاش‌ها برای تقویت پایه‌های اقتصاد داخلی و حمایت از تولید داخلی صورت گیرد و آنچه تاکنون شده کافی نبوده است.

تولیداتی که در استان صورت می‌گیرد باید صادرات محور باشد و تنها با تحقق چنین امری در عرصه بین‌المللی موفق خواهیم بود و توانایی رقابت با دیگر کشورها را خواهیم داشت. تولیدکننده برای صادرات باید کیفیت و استانداردهای جهانی برای موفق بودن در امر صادرات را رعایت کند بنابراین صادرات محور بودن محصولات امری بسیار مهم و حیاتی برای تولیدکننده‌ها در چنین شرایطی است که به‌دنبال این امر شاهد ارزآوری و رونق اقتصادی کشور نیز خواهیم بود. امیدواریم با برنامه‌ریزی صحیح و توجه ویژه دولت به این امر بتوانیم زمینه تحقق حماسه اقتصادی را در کشور به خوبی محقق کنیم تا قم به جایگاه واقعی خود برسد.

https://shoma-weekly.ir/KNRNzh