شهرستانها

مردم کردستان با انتصابات اخیر به شعار اعتدال شک کردند

پس از انتخابات مردم کردستان حداقل انتظارشان این بود که یک استاندار لایق و شایسته بومی سکاندار دولت تدبیر و امید در کردستان باشد، اما نهایتاً مشاهده نمودیم فردی که به عنوان استاندار کردستان معرفی شد اولاً حداقل پنج سال از بازنشستگی اش می‌گذرد. ثانیا از استانداران دولت اصلاح‌طلب است. شایان ذکر رئیس دولت اصلاحات از این انتصاب، آنقدر به وجد آمده بود که در یک مصاحبه مطبوعاتی رضایتمندی خود را از این انتصاب اعلام نمود.
جلیل مهدی عراقی گفت: بر اساس برخی گزارشات، رئیس جمهور تصمیم دارد در آینده نزدیک به سرزمین سبز کردستان سفر نموده و از نزدیک با مردم خونگرم و شهید پرور قوم ایرانی کرد دیدار و با مسائل و مشکلات مردم و تواناییهای بالقوه این سرزمین زرخیز آشنا شوند تا ان شاءالله در آینده و در برنامه توسعه پنج ساله ششم که در دولت تدبیر و امید تدوین خواهد شد مدنظر قرار دهند.

وی افزود: مردم شریف کردستان در سال ۱۳۹۲ به شعار توسعه سیاسی مقام معظم رهبری از جان و دل لبیک گفتند و با حضور ۶۲ درصدی خود یعنی بالاتر از متوسط کشوری، حماسه آفریدند.

مهدی عراقی با گلایهمندی از انتصابات دولت در استان افزود: پس از انتخابات مردم کردستان حداقل انتظارشان این بود که یک استاندار لایق و شایسته بومی سکاندار دولت تدبیر و امید در کردستان باشد، اما نهایتاً مشاهده نمودیم فردی که به عنوان استاندار کردستان معرفی شد اولاً حداقل پنج سال از بازنشستگی اش میگذرد. ثانیا از استانداران دولت اصلاحطلب است. شایان ذکر رئیس دولت اصلاحات از این انتصاب، آنقدر به وجد آمده بود که در یک مصاحبه مطبوعاتی رضایتمندی خود را از این انتصاب اعلام نمود.

دبیر حزب موتلفه اسلامی کردستان یادآور شد: مردم کردستان با این انتصاب به شعار اعتدال شک دارند و بعید است با این گونه انتصابها گفتمان اعتدال شکل بگیرد.

ایشان در خاتمه گفت: به نظر میرسد درحال حاضر آقای استاندار پیاده نظام یک جناح سیاسی است که خاطرات سال ۱۳۷۷ و حواشی آن از جمله سوم اسفند را در ذهنها تداعی میکند.

https://shoma-weekly.ir/n3hlQP