شهرستانها

مردم سالاری بدون توجه به احزاب، ناقص است

این فعال سیاسی اصولگرا مردم سالاری بدون احزاب را ابتر دانست و ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر در اداره کشور ما احزاب نقش آفرین نبوده و در حاشیه قرار دارند.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان رضوی یکی از عوامل عدم توجه به حزب را نقد حاکمیت دانست و گفت: سالیان طولانی دموکراسی در کشور ما حاکم نبود و این در حالی است که احزاب به منظور نقد به وجود آمدند و با توجه به اینکه حاکمیت تحمل نقد را ندارند به تحزب گرایی نیز توجه نمیکنند.

جواد آرین منش اظهار کرد: در تعریف حزب سیاسی آمده است که حزب گروه سازمان یافتهای که در مسیر گزینش نامزدها در جهت آموزش سیاسی جامعه و اداره کشور و نقد حاکمیت تلاش میکند.

وی ادامه داد: تاریخچه احزاب با دموکراسی و انتخابات در دنیا قرین است و زمانی حزب پا به عرصه وجود گذاشت که مسئله انتخابات و شکل گیری مجالس مطرح شد و به طور کلی در قرن هجدهم بود که اولین احزاب پا به عرصه وجود گذاشتند و در ایران هم از مشروطیت به بعد است که به تقلید از شیوههای اروپایی به شکل دادن احزاب پرداختیم.

این فعال سیاسی اصولگرا مردم سالاری بدون احزاب را ابتر دانست و ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر در اداره کشور ما احزاب نقش آفرین نبوده و در حاشیه قرار دارند.

دبیر حزب موتله اسلامی در خراسان رضوی یکی دیگر از عوامل عدم توجه به حزب را نقد حاکمیت دانست و بیان داشت: سالیان طولانی دموکراسی در کشور ما حاکم نبود و این در حالی است که احزاب به منظور نقد به وجود آمدند و با توجه به اینکه حاکمیت تحمل نقد را ندارند به تحزب گرایی نیز توجه نمیکنند.

آرین منش یادآور شد: چند سالی که از ایجاد حزب جمهوری اسلامی گذشت، اختلاف نظرها به وجود آمد که منشاء آن تصویب یک سری قوانین از جمله قانون کار بود که عدهای می گفتند باید بر اساس فقه پویا پیگیری شود و برخی معتقد به این امر نبودند.

این فعال سیاسی ادامه داد: اصولگرایان ولایت مطلقه و فقیه را مطرح میکنند و اصلاح طلبان معتقدند که ولایت فقیه باید در چارچوب قانون اساسی باشند، همچنین اصلاح طلبان معتقد به رابطه با آمریکا هستند و اصولگرایان بر این امر معتقد نیستند.

آرین منش در ادامه با اشاره به این مطلب که روحانی جریان سومی به نام اعتدال را مطرح کرد، گفت: اما عملا این جریان سوم محقق نشد؛ چراکه حامیان وی همان اصلاح طلبان هستند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در خراسان رضوی تاکید کرد: تا زمانی که به منافع ملی توجه نکنیم و تا زمانی که به مسائل مهم کشور فکر نکنیم مشکلات برطرف نخواهد شد و اهداف مد نظر محقق نخواهند شد.

https://shoma-weekly.ir/3AM8P7