شهرستانها

مردم در انتخابات شوراها، افراد لایق را برگزینند

در ادامه سلسله نشست‌های حزب مؤتلفه اسلامی، اعضای حزب با ابراهیم کارخانه‌ای نماینده همدان و فامنین دیدار و گفت و گو کردند.در واقع علاوه بر تحریم‌ها و فشارهای گسترده اقتصادی از جانب دشمن، برخی سوءمدیریت‌ها و کوتاهی‌ها نیز مؤثر بوده که البته همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند قابل حل است؛ البته قیمت‌ها در جهان به طور دائمی رو به افزایش است.
در ادامه سلسله نشست‌های حزب مؤتلفه اسلامی، اعضای حزب با  ابراهیم کارخانه‌ای نماینده همدان و فامنین دیدار و گفت و گو کردند.
در این نشست کارخانه‌ای درباره موضوعاتی چون تغییرات اخیر مدیریتی در استان، انتخابات ریاست جمهوری و چگونگی حضور گروه‌ها و کاندیداها  و گرانی‌ها مطالبی را در پاسخ به سؤالات اعضا مطرح کرد.
ابراهیم کارخانه‌ای در پاسخ به سؤالی که نظر وی را در خصوص تغییرات مدیریتی اخیر در استان جویا شده بود، گفت:‌ عزل و نصب‌ها در ماه‌های پایانی دولت چندان شایسته نیست و با مصالح مردم و نیازهای استان نیز همخوانی ندارد. هرچند استاندار حق تغییر دارد، اما باید پاسخگوی مردم نیز باشد.
به هر حال ما این تغییرات را به صلاح استان نمی‌دانستیم و بنده به همین خاطر تذکری هم به وزیر کشور دادم.
در ادامه نشست نماینده همدان و فامنین در خصوص انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات یک مسئله اساسی است که حساسیت بالایی دارد، دشمن هم سرمایه‌گذاری زیادی در این زمینه کرده است. جناح‌ها و گروه‌های سیاسی نیز تلاش می‌کنند تا حضور موفقی در انتخابات داشته باشند.
کارخانه‌ای خاطرنشان کرد:‌ اصلاح‌طلبان به رغم اختلافات متعدد تلاش می‌کنند تا به صورت یکپارچه به میدان بیایند که اگر چنین شود وحدت اصولگرایان نیز افزایش خواهد یافت. هرچند در حال حاضر شاهد نوعی افتراق میان تشکل‌ها و احزاب اصولگرا هستیم، اما امید می‌رود در عرصه انتخابات وحدت اصولگرایان بیشتر شود.
نماینده همدان و فامنین همچنین با اشاره به انتخابات دوره چهارم شوراهای شهر و روستا تصریح کرد:‌ در خصوص شوراها معتقدم مردم نباید صرفاً منتظر باشند تا ببینند چه کسانی خود را عرضه می‌کنند؛ بلکه با توجه به حساسیت کار و اهمیت بالای شوراهای شهر و روستا، از افراد لایق، متعهد و کارآمد بخواهند که وارد عرصه شوند و در ضمن انتخاب‌ها براساس نیاز شورا باشد تا کسانی انتخاب شوند که شایستگی دارند.
وی در این زمینه با اشاره به مصوبه اخیر مبنی بر افزایش تعداد اعضای شوراهای شهر هم گفت:‌ در مجلس طرحی از سوی نمایندگان ارائه شده که براساس آن تعداد اعضای شوراها به حالت قبل برمی‌گردد. مثلاً در خصوص همدان 15 نفر به همان 9 نفر تقلیل پیدا می‌کند. استدلال طراحان این طرح نیز هزینه‌بر بودن این اقدام در شرایط کنونی برای انتخابات شوراهاست.
نمایندگان حامی این طرح می‌گویند بهتر است این افزایش از دوره‌های بعدی اعمال شود.
اما مسائل اقتصادی و گرانی‌های شب عید موضوع دیگری بود که در رابطه با آن از کارخانه‌ای سؤال شد.
وی در این خصوص گفت:‌ در واقع علاوه بر تحریم‌ها و فشارهای گسترده اقتصادی از جانب دشمن، برخی سوءمدیریت‌ها و کوتاهی‌ها نیز مؤثر بوده که البته همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند قابل حل است؛ البته قیمت‌ها در جهان به طور دائمی رو به افزایش است.
وی در خصوص موضوع عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی نیز گفت:‌ در این زمینه معتقدم تا زمانی که ساختار و چارچوبی در این زمینه تعریف و مشخص نشود، نمی‌توان کاری انجام داد و گام مؤثری برداشت. بنده در این رابطه مطالعه و بررسی کردم و پس از مشورت با کارشناسان، پیشنهاد تشکیل شورای عالی اقتصاد مقاومتی را ارائه دادم که چنانچه عملی شود زمینه‌های آن برای تحقق اقتصاد مقاومتی بخوبی فراهم می‌‌شود.

https://shoma-weekly.ir/kVZQea