شهرستانها

مردم به اصولگرایانی که نزدیک به انحراف هستند تمایلی ندارند

رحمت الله نوروزی : موعد وعده و عیدهای انتخاباتی و ایجاد فضای تبلغات در کشورمان به سر آمده و قطعا مردم با بصیرت کشورمان به کاندیداهایی رای می دهند که برنامه و استراتژی مدون دارند
رحمت الله نوروزی معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی در استان گلستان و نامزد منتخب جبهه متحد اصولگرایان در حوزه انتخابیه علی آباد کتول که توانست اکثریت آرا را به خود اختصاص داده و وارد مجلس نهم شود در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی جبهه متحد اصولگرایان گفت: «موعد وعده و عیدهای انتخاباتی و ایجاد فضای تبلغات در کشورمان به سر آمده و قطعا مردم با بصیرت کشورمان به کاندیداهایی رای می دهند که برنامه و استراتژی مدون دارند.» مشروح این گفت و گو را در ادامه می خوانید:

* حضور پر شور مردم در انتخابات ۱۲ اسفند حامل چه پیامهایی بود؟ و شما این حضور پر شور را چه در سطح کشور و چه در سطح حوزه انتخابیه خودتان چگونه ارزیابی می کنید؟
بدون شک این حضور مردم تجدید میثاق دوباره ای با آرمانهای امام، شهدا و رهبری بود. با توجه به شرایط حساس پیش رو مردم بار دیگر اعلام کردند که همواره حامی ولایت هستند و تهدیدات و حربه های دشمنان نظام، چه در داخل و چه در خارج تاثیری در پیروی آنان از ولایت ندارد و این خود بزرگترین پیام این حضور پر شور بود. با توجه به راهپیمایی پر شور 22 بهمن این حضور حماسی در انتخابات قابل پیش بینی بود. همانطور که امام در وصیت نامه خود آورده مردم با تکیه بر اصول و مبانی اسلامی همیشه در صحنه حضور خواهند داشت. مردم نشان دادند که جریان فتنه، اصلاحات و انحراف در میان آنها جایگاهی ندارد و آنچه مورد اقبال آنها قرار دارد اصولگرایان هستند. اصولگرایانی که تمایلی به انحراف ندارند و بر همین اساس به جبهه متحد اصولگرایان در سراسر کشور رای دادند. اگر آمارها را ملاحظه کنید اکثر نامزدهای پیروز انتخابات معتقد به گفتمان انقلاب اسلامی و جبهه متحد اصولگرایان هستند.

* نحوه برگزاری انتخابات در علی آباد را با توجه به حضور پر شور این حوزه انتخابیه چگونه ارزیابی می کنید؟
همانطور که اشاره کردید حضور در حوزه انتخابیه علی آباد بسیار پر شور بود به طوریکه مردم این حوزه با میزان 92درصد مشارکت یک حماسه تاریخی خلق کردند. مردم علی آباد در مجموع 78هزار رای دادند که 49درصد از آن آراء به بنده اختصاص یافت. بنده با 38 هزار رای در صدر آراء این حوزه انتخابیه بودم. یکی از اصلی ترین دلایل این میزان رای فراگیری گفتمان اصولگرایی در این حوزه با تکیه بر اصول جبهه متحد اصولگرایان بود. ما در این حوزه همچنین رنگین کمان اقوام ایجاد کردیم تا با همه اقوام و گرایشات فکری مختلف بر پایه ارزشهای انقلاب و ولایت پذیری وحدت کنیم. ما سعی خواهیم نمود از همه پتانسیلها و ظرفیتهای این حوزه انتخابیه استفاده کنیم.

* اکثر مردم در دوره اول به شخصیتها و جریانهای سیاسی مشخصی اقبال کردند، به نظر شما خواسته های مردم از انتخاب این افراد و جریان ها چیست؟
بله همانطور که اشاره کردید اقبال مردم به گفتمان اصولگرایی است. همانطور که آقا هم در حرم امام رضا(ع) و در سخنرانی پیش از انتخابات اشاره فرمودند؛ مردم در کشورمان با حضور خود سیلی محکمی به چهره کریه دشمن زدند. در واقع برای مردم معیارهای انقلاب، امام و رهبری در اولویت است که گفتمان اصولگرایی هم بر پایه آن معیارها بنا شده است، پس به همین دلیل مردم نیز در انتخاب نمایندگان خود، به کاندیداهایی رای دادند که به این شاخصها نزدیکتر بودند. دیگر موعد وعده و عیدهای انتخاباتی و ایجاد فضای تبلیغاتی در کشورمان به سر آمده و قطعا مردم با بصیرت کشورمان به کاندیداهایی رای می دهند که برنامه و استراتژی مدون دارند. بنده نیز در این راستا تلاش خواهم نمود تا وظایف قانونگذاری و نظارت خود را در سه سطح ملی، منطقه ای و محلی به نحو احسنت انجام دهم  و در سطح محلی اولویتهای محلی از جمله اشتغال زایی و رفع بیکاری در صدر برنامه های بنده خواهد بود.


https://shoma-weekly.ir/0502Ei