شهرستانها

مردم انقلابی تبریز در استقبال از پیکر شهدای گمنام حماسه آفریدند

مردم انقلابی تبریز با استقبال از پیکر این آلاله ها بار دیگر نشان دادند که هرگز از آرمانهای امام راحل و شهدا فاصله نگرفته و نخواهند گرفت و با حضور گرم و گسترده خود در این مراسم حماسه ای به یاد ماندی آفریدند.
دبیر حزب موتلفه اسلامی آذربایجان شرقی گفت: استمرار فرهنگ ایثار و شهادت بار دیگر در شهرستان قهرمان پرور و شهید پرور تبریز خود را نشان داد و پیـکر پاک و مطهـر 9 آلاله گمنام و گلگون کفن تازه تفحص شدۀ دوران دفاع مقدس، در طلیعۀ ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر، بر دسـتان خیل عظیـم عاشـقان حسـینی و عـزاداران و سـوگـواران عاشـورایی ایران اسـلامی تا جـوار حضرت حق تشـییع شد.

وی که درجمع اعضاء حزب موتلفه استان سخن می گفت با اشاره به بازگشت تعدادی از شهدای 8سال دفاع مقدس به تبریز افزود: بازگشت 9 نفر از شهدای گمنام به استان، بار دیگر واقعه عاشورا و یاد سالار شهیدان و یارانش را در دل ها زنده تر و روشن تر ساخت.

جهانی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب با این عبارت «ما در حقیقت انقلاب، اسلام، قرآن، استقلال، آبرو و حیثیت را از برکت خون پاک شهدای عزیزمان داریم.» خاطرنشان کرد: مردم انقلابی تبریز با استقبال از پیکر این آلاله ها بار دیگر نشان دادند که هرگز از آرمانهای امام راحل و شهدا فاصله نگرفته و نخواهند گرفت و با حضور گرم و گسترده خود در این مراسم حماسه ای به یاد ماندی آفریدند.

وی اضافه کرد: این روز فضای بسـیار معطـر و منـوّری داشت؛ معطّـر بـه عطـر شـهادت، و منـوّر بـه نـور بازمانـدگان شـهدای عزیزمـان اســت؛ کــه پــدران و مــادران و همســران و فرزنــدان شــهدا، از لحــاظ فــداکاری و گذشــت در راه خــدا، تالی تلــو خـود آن شـهیدانند. امیـدوارم کـه ارواح مطهـره شـهیدان عزیـز مـا، هـم در دنیـا بـرای مـا راهنمـا و راهبـر و تصحیـح کننـده ی خطاهـا باشـند، و هـم در پیشـگاه پـروردگار عالم در قیامت، شـفیع و واسـطه عفـو و مغفرت بـرای مـا باشـند.

دبیر حزب موتلفه استان با اشاره به مقارن شدن سالگرد شاعر بلندآوازه ، شهریار با ایام سوگواری سالار شهیدان و شهدای کربلا عنوان کرد: مرحوم شهریار با الهام از وقایع تاریخی، احساسات مردم را علیه ظلم با طاغوت های زمان برانگیخته است.

همواره شاعران سرزمین ما کوشیدهاند تا قلم خویش را از سرسبزی چمن خون رنگ کربلا عاریه گیرند تا امتی بیدار، سلحشور و مبارز علیه ظلم و ستم بسازند.

جهانی همچنین گفت: آذربایجان شرقی از این منبع پرفیض هم غنی است که سرآمد آنها استاد شهریار است که واقعه ی کربلا تأثیر انقلابی ژرفی بر شعر این شاعر داشته که مرحوم شهریار با الهام از وقایع تاریخی، احساسات مردم را علیه ظلم با طاغوت های زمان برانگیخته است.

وی اضافه کرد: مرحوم استاد شهریار علاوه بر اشعار عرفانی، به سرودن اشعار وطن دوستانه و حماسی نیز توجّه خاصّی داشت. لذا ایشان پس از انقلاب اسلامی ایران، سروده هایی نیز به مناسبتهای مختلف در همگامی با مردم انقلابی و مبارز سروده که چاپ و منتشرگردید. این فعال سیاسی در استان ادامه داد: استاد شهریار در شعری نیز به خونخواهی اما حسین (ع) اشاره می کند و بیان میکند که در انقلاب اسلامی ایران اگرچه مانند کربلا ذبح ههای کلانی صورت گرفته است؛ امّا در نهایت خون شهدا مانند خون سالار شهیدان نتیجه داده و انقلاب پیروز شده است. همچنین شهریار ایران را در حادثه ی هفت تیر که شهید بهشتی و هفتاد و دو تن از یاران به شهادت رسیدند کربلای دومی خوانده و از ظلم و ستمی که بر ایرانیان روا داشته شده است، شکایت می کند.

https://shoma-weekly.ir/TdmzYF