شهرستانها

مرحوم حبیبی کار حزبی را در موتلفه عبادت می‌دانست

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان اصفهان گفت: او که دبیرکلی باسابقه‌ترین حزب تاریخ انقلاب اسلامی را به عهده داشت، حزب مؤتلفه اسلامی را معبد خود و کار حزبی را عبادت می‌دانست.

حسن سقایی، دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان اصفهان، به مناسبت سالگرد مرحوم محمدنبی حبیبی دبیرکل سابق حزب، پیرامون شخصیت آن مرحوم به خبرنگار هفته نامه شما گفت: ایشان شخصیت ارجمندی بود که با اخلاق نیکو آرمانهای انقلاب اسلامی را در هر سنگری که قرار میگرفت پیش میبرد.

وی افزود: او فردی متدین، پرتلاش و صبور بود. بصیرت این مرد انقلابی و اتخاذ مواضع صریح در مقابل افراد و جریاناتی که به نحوی با ارزشهای اسلامی و انقلابی زاویه داشتند از ایشان فردی ولایتمدار و حقطلب ساخته بود.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان اصفهان خاطرنشان ساخت: صراحت مرحوم حبیبی در دفاع از راه امام(ره) و خط رهبری شهره محافل سیاسی بود.

وی تصریح کرد: او که دبیرکلی باسابقهترین حزب تاریخ انقلاب اسلامی را به عهده داشت، حزب مؤتلفه اسلامی را معبد خود و کار حزبی را عبادت میدانست.

سقایی در خصوص نقش حزب مؤتلفه اسلامی در حمایت از ولیفقیه از منظر مرحوم حبیبی مطرح کرد: ایشان حزب مؤتلفه اسلامی را وسیلهای برای کسب قدرت نمیدانست، بلکه آن را بازوی پرتوان ولایت میدید و همواره نظر ولی فقیه را شرط اساسی پیشبرد امور حزب قلمداد میکرد.

جدیت و نظم

وی اشاره کرد: همه کسانی که در حزب مؤتلفه اسلامی با مرحوم حبیبی کار کردهاند خوب میدانند که جدیت و نظم ایشان در فعالیت تشکیلاتی در امور حزب تأثیرگذار بود.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان اصفهان افزود: اخلاص و اخلاق او در سیاستورزی از او یک ستون قابل تکیه و محور وحدتآفرین در جریان انقلابی ساخته بود.

وی تأکید کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند او کارگزار صدیقی در عرصههای سیاسی و اجتماعی محسوب میشد.

سقایی در پایان گفت: مکتب مؤتلفه اسلامی پر است از حبیبیها که مصداق بارز «جاهَدوا بِأَموالِهِم وَ أَنفُسِهِم» هستند و این راهی است که افتخارش تربیت حبیبیهاست.

https://shoma-weekly.ir/wdI6rK