شهرستانها

مرحوم حبیبی سفرهایش به دور از تشریفات بود

مجیدی اردبیلی به سفرهای به دور از تشریفات مرحوم حبیبی به استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در این سفرها وقتی برای اسکان هتلی را پیشنهاد می‌دادم او رد می‌کرد و می‌گفت می‌خواهم در دفتر اسکان یابم، ولی به خاطر مسائل امنیتی نمی‌خواستیم او در دفتر حزب مؤتلفه اسلامی در استان اردبیل بماند. چون فرهنگی هستم با اصرار با باشگاه فرهنگیان برای اسکان ایشان هماهنگ می‌کردم و آن مرحوم در باشگاه فرهنگیان اسکان داده می‌شد.
توحید مجیدی اردبیلی، دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان اردبیل، به مناسبت دومین سالگرد درگذشت مرحوم محمدنبی حبیبی، دبیرکل سابق حزب مؤتلفه اسلامی پیرامون ویژگیهای شخصیت کاری و تشکیلاتی آن مرحوم به خبرنگار هفتهنامه شما گفت: مرحوم حبیبی اعتقاد خاصی به تشکیلات داشت و معتقد بود کار باید به صورت تشکیلاتی پیش برود و بسیار پایبند به این مسئله بود. او کارش را به صورت تشکیلاتی و بدون هیچگونه برنامه حاشیهای جلو میبرد.

وی در خصوص ویژگیهای اخلاقی آن زندهیاد مطرح کرد: او فردی مؤمن، متدین، بسیار ولایی و پایبند به اخلاق و اصول اخلاقی بود. اخلاقمداری و تشکیلاتمداری از ویژگیهای بارز او بود.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان اردبیل با اشاره به سفرهای حبیبی به اردبیل خاطرنشان کرد: حدوداً سه چهار سفر در خدمتشان بودم. هر موقع به اردبیل تشریف میآورد اول به مزار شهدا میرفت و چون ارتباط خاصی با نماینده ولیفقیه و امام جمعه استان آیتالله سید حسن عاملی داشت و آیتالله عاملی هم ارادت خاصی به ایشان داشت مرحوم حبیبی بعد از مزار شهدا به دیدار ایشان میرفت. مرحوم حبیبی همواره تأکید میکرد حتماً از رهنمودهای آیتالله عاملی برای پیشبرد امور تشکیلات استفاده کنید.

پیگیر صورتجلسات میشد

وی با اشاره به اینکه مرحوم حبیبی در مورد مرزی بودن استان اردبیل دغدغه خاصی داشت اظهار کرد: آن مرحوم در سفرها به استان در باره مسائل تشکیلاتی حزب همیشه پیگیر صورتجلسات میشد و رهنمودهایی برای پیشبرد کار تشکیلاتی در استان میداد.

مجیدی اردبیلی به سفرهای به دور از تشریفات مرحوم حبیبی به استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در این سفرها وقتی برای اسکان هتلی را پیشنهاد میدادم او رد میکرد و میگفت میخواهم در دفتر اسکان یابم، ولی به خاطر مسائل امنیتی نمیخواستیم او در دفتر حزب مؤتلفه اسلامی در استان اردبیل بماند. چون فرهنگی هستم با اصرار با باشگاه فرهنگیان برای اسکان ایشان هماهنگ میکردم و آن مرحوم در باشگاه فرهنگیان اسکان داده میشد.

وی در پایان به خاطرهای از سفری که با محمدنبی حبیبی به سرعین داشت اشاره و مطرح کرد: در آن سفر موقع شام بیرون رفتیم و منوی غذا را جلویشان گذاشتیم که ایشان غذایی را انتخاب کند، ولی او غذایی انتخاب نکرد و گفت من شام سبک میخورم و دنبال این مسائل نیستم. نهایتاً قدری عسل طبیعی استان ما و یک مقدار نان میل کرد. به ما هم تأکید کرد حتماً از نعمت طبیعی استانتان که عسل است و تأکید ائمه(ع) هم هست استفاده کنید.

https://shoma-weekly.ir/c81eAu