شهرستانها

مرحوم حبیبی سخنانش مورد استقبال همه استانداران ادوار قرار گرفت

مرحوم حبیبی با توجه به اینکه اوایل انقلاب استاندار خراسان بود، با شناختی که از جنوب خراسان و خراسان جنوبی فعلی داشت سخنان تأثیرگذاری در‌باره مشکلات و موانعی که در گذشته در این منطقه وجود داشت و پیشرفت‌های فعلی مطرح کرد که مورد استقبال همه استانداران چه استاندار وقت و چه استانداران ادوار گذشته قرار گرفت.
محمد غریب، دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان جنوبی، به مناسبت دومین سالگرد ارتحال مرحوم محمدنبی حبیبی دبیرکل سابق حزب پیرامون خصوصیات اخلاقی آن مرحوم به خبرنگار شما گفت: آن مرحوم متخلق به اخلاق اسلامی بود. ما رعایت آداب اسلامی و انسانی را از ایشان آموختیم. سعه صدر زیادی داشت و با متانت برخورد میکرد. همیشه با روی گشاده پاسخگوی مراجعین بود، خصوصاً ما که با ایشان مرتبط بودیم.

وی افزود: یکی از ویژگیهای بارزشان این بود که اگر موضوعی را از همه جنبهها بررسی نمیکرد در باره آن حرفی نمیزد و اظهار نظری نمیکرد.

برای ما الگو بود

دبیر حزب در خراسان جنوبی پیرامون خصوصیات کاری و تشکیلاتی زندهیاد حبیبی تصریح کرد: ایشان در رعایت سلسله مراتب تشکیلاتی برای خیلی از ما الگو بود. در ایامی که در خدمتشان بودیم بارها پیش آمده بود پیشنهادها و انتقاداتی در مورد تشکیلات مطرح میشد و ایشان تا با تشکیلات و حزب مشورت نمیگرفت پاسخی نمیداد و آن را محول به وقت دیگری میکرد.

وی در خصوص سفر مرحوم حبیبی به استان خراسان جنوبی گفت: ایشان به دو علت به استان ما سفر کرد، یکی دیدار تشکیلاتی با اعضای حزب در استان و ارائه رهنمودهای تشکیلاتی و دیگری سفر به دعوت استاندار وقت. استاندار وقت از استانداران ابتدای انقلاب تا آن زمان برای مشورت دعوت کرده بود. من در حاشیه جلسه استانداران پیشکسوت با استاندار وقت خراسان جنوبی حضور داشتم و دیدم مرحوم حبیبی با توجه به اینکه اوایل انقلاب استاندار خراسان بود، با شناختی که از جنوب خراسان و خراسان جنوبی فعلی داشت سخنان تأثیرگذاری درباره مشکلات و موانعی که در گذشته در این منطقه وجود داشت و پیشرفتهای فعلی مطرح کرد که مورد استقبال همه استانداران چه استاندار وقت و چه استانداران ادوار گذشته قرار گرفت.

غریب افزود: آن مرحوم در کنار این جلسات دیداری با بعضی بزرگان استان، از جمله نماینده ولیفقیه در خراسان جنوبی داشت، طوری که بعد از آن نماینده ولیفقیه همواره از مرحوم حبیبی به نیکی یاد میکند. برخوردهای مدبرانه زندهیاد حبیبی در آن دیدار موجب شد با شنیدن خبر فوت آن مرحوم نماینده ولیفقیه جلسه ختمی را برای مرحوم حبیبی در بیرجند برگزار کند.

https://shoma-weekly.ir/Q3y0Fr