شهرستانها

مرحوم حبیبی دغدغه دولت حزبی داشت

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان ایلام با اشاره به اینکه حبیبی اهل کار جمعی و تشکیلاتی بود و این ویژگی در شرایط امروز ضرورت دارد، گفت: او معتقد بود نیروهای انقلابی بایستی با هم متحد و منسجم شوند. وی دغدغه دولت حزبی داشت.

نصرتالله حیدری، دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان ایلام، به مناسبت دومین سالگرد درگذشت مرحوم محمدنبی حبیبی دبیرکل فقید حزب مؤتلفه اسلامی پیرامون ویژگیهای شخصیتی آن مرحوم به خبرنگار هفتهنامه شما گفت: زندهیاد حبیبی از چهرههای انقلابی و موجه در عرصه سیاسی بوده است. یکی از مهمترین ویژگیهای او سلامت نفس بود. ایشان اهل تعبد، عبادت و معنویت و دینداری بود و همینها باعث شده بود او به عنوان الگو در مجموعه دوستان انقلابی مورد توجه قرار گیرد.

وی ولایتمداری مرحوم حبیبی را به عنوان یکی دیگر از خصایص مهم او یاد و خاطرنشان کرد: این ویژگی قبل و بعد از انقلاب اسلامی در وجودشان متعین بود. او همواره به رهبر و مقتدایش یعنی امامین انقلاب عشق میورزید و در راستای فرامین ولایت سر از پا نمیشناخت و دغدغهمند بود که بتواند منویات رهبری را در حد توان و وسعش اجرا کند.

دبیر حزب در استان ایلام در ادامه اظهار کرد: استواری و پایمردی بر مواضع انقلابی مرحوم حبیبی از ویژگیهای ایشان بود. او از اصول اسلام، انقلاب و رهبری و منافع ملت عدول نکرد که این ویژگی برای سیاسیون درسآموز است.

اهل کار جمعی و تشکیلاتی بود

وی با اشاره به اینکه حبیبی اهل کار جمعی و تشکیلاتی بود و این ویژگی در شرایط امروز ضرورت دارد، مطرح کرد: او معتقد بود نیروهای انقلابی بایستی با هم متحد و منسجم شوند. وی دغدغه دولت حزبی داشت. مرحوم حبیبی با توجه به فرمایشهای مقام معظم رهبری که برای رسیدن به تمدن اسلامی باید پنج مرحله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی طی شود، حلقه مفقوده توسعه را دولتسازی میدانست.

حیدری با تأکید بر اینکه مرحوم حبیبی بهشدت به کارهای جمعی و تشکیلاتی اعتقاد داشت گفت: از نظر مرحوم حبیبی دولت حزبی میتواند به شفافیت و پاسخگویی نظام اسلامی کمک کند.

وی جوانگرایی و میدان دادن به جوانان را از دیگر ویژگیهای محمدنبی حبیبی برشمرد و تصریح کرد: او در دورهای که دبیرکلی حزب مؤتلفه اسلامی را به عهده داشت به معنای واقعی جوانان را باور داشت و در عرصههای مختلف به جوانان بها میداد و از وجودشان استفاده میکرد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان ایلام در پایان اظهار کرد: مرحوم حبیبی در دفاع از اصول انقلاب اسلامی و خطوط قرمز نظام صراحت لهجه داشت و همواره مواضعش را آشکار، روشن و شفاف بیان میکرد. در عرصهها و میدانهایی که لازمه اظهار نظر بود حضور به موقع و از اصول و آرمانهای انقلاب اسلامی دفاع به هنگام داشت
https://shoma-weekly.ir/BAhWBf