شهرستانها

مرحوم حبیبی توطئه‌های افراد داخلی را موج دوم فتنه تلقی می‌کرد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: آن مرحوم توطئه‌های افراد داخلی را موج دوم فتنه تلقی می‌کرد.

احمدعلی مقدم، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، به مناسبت دومین سال درگذشت مرحوم محمدنبی حبیبی، دبیرکل فقید حزب مؤتلفه اسلامی، به خبرنگار هفتهنامه شما گفت: مرحوم حبیبی شیفته خدمت به انقلاب اسلامی و مردم و در یک کلام سیاستمداری انقلابی بود. او خود را سرباز نهضت امام خمینی(ره) و تابع بیچون و چرای رهبری میدانست و در دفاع از حریم ولایت ذرهای تردید نداشت.وی در باره ابعاد شخصیتی مرحوم حبیبی اظهار کرد: نگاه مؤمنانه و ولایی در تحلیل و اقدامات سیاسی، موضعگیریهای شفاف و انقلابی، استحکام در خط سیاسی و متانت و برخورد اخلاق‌‌مدارانه در تعاملات سیاسی از ویژگیهای شخصیت اسلامی و اصولی وی بود.

یاری دلسوز برای امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان اشاره کرد: زندهیاد حبیبی یاری دلسوز برای امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و همراه همیشگی روحانیت بود.وی با تأکید بر اینکه محمدنبی حبیبی معتقد بود حزب مؤتلفه اسلامی حزبی الهی است، بیان کرد: او با تقوای سیاسی و مدیریت انقلابی و جهادی و کاملاً مقید به سیستم و تشکیلات، حزب مؤتلفه را اداره میکرد و مدیری با روحیه انقلابی و جهادی بود و با تمام وجود خود را به تمام معنا وقف مؤتلفه کرد. مرحوم حبیبی اعتقاد داشت کار در مؤتلفه عبادت است و کار کردن در این حزب را تکلیف الهی و دینی میدانست و معتقد بود هر کس به کار در مؤتلفه اسلامی از دید دنیوی فکر کند، دچار خسران شده است و هر کس به فعالیت در مؤتلفه نگاه دینی و عبادی داشته باشد، اجرش در پیشگاه الهی محفوظ خواهد بود.مقدم خاطرنشان کرد: مرحوم حبیبی در کار مدیریتی در عین اینکه اخلاقمدار و مخلصانه برخورد میکرد، با زیرمجموعه خود بسیار جدی و بیتعارف بود و در طول خدمت در مؤتلفه خالصانه و صادقانه کار کرد و از خود گذشتگی از ویژگیهای بارز شخصیتی او بود.

دنبال نان و نام نبود

وی در پایان با تأکید بر اینکه زندهیاد حبیبی هیچ ملاحظهای در بیان حقایق و مواضع اصولی و مناسب نداشت، تصریح کرد: او سیاستمداری تیزبین و تحلیلگری واقعبین و با بصیرت بود که دغدغه مقام نداشت و دنبال نان و نام نبود و همیشه در برابر سخنان باطل و فتنهانگیز نفوذیان و فتنهگران داخلی و در مقابل سیاست واهی ارتباط و مذاکره با امریکای جنایتکار واکنشهای صریح و تندی داشت و هیچگاه با سرسپردگان و کدخداپرستان داخلی کنار نیامد و سازش نکرد. آن مرحوم توطئههای افراد داخلی را موج دوم فتنه تلقی میکرد.

https://shoma-weekly.ir/OZ0QM2