شهرستانها

مرحوم حبیبی با حرکت غیراسلامی در همایش ترکیه مقابله کرد

وی خاطره را این‌گونه تعریف کرد: در آن جلسه قرار بود یکی از خوانندگان زن معروف ترکیه برنامه اجرا کند. مرحوم حبیبی به‌طور جدی موضع گرفت و گفت ما جلسه را ترک می‌کنیم. ایشان با این حرکت غیر اسلامی مقابله کرد. آنها گفتند ما ماه‌ها در نوبت بودیم تا این خواننده به ما برای خوانندگی در این جلسه وقت بدهد. مرحوم حبیبی گفت ما شهرداران پایتخت‌های کشورهای اسلامی هستیم و عنوان ما اسلامی است. موضع‌گیری ایشان تأثیر زیادی در آن مقطع گذاشت.

علیمحمد دانشی، دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، به مناسبت دومین سالگرد درگذشت مرحوم محمدنبی حبیبی پیرامون ویژگیهای اخلاقی آن مرحوم به خبرنگار شما گفت: مرحوم حبیبی چهرهای وزین، پخته، با شخصیت و متخلق به اخلاق اسلامی بود. مقام معظم رهبری به مناسبت درگذشت ایشان در پیامشان به صداقت آن مرحوم اشاره کردند. تأثیرگذاری شخصیت اخلاقی ایشان در همه دورههای مسئولیتشان مشهود بود.

وی در خصوص ویژگیهای کاری و تشکیلاتی زندهیاد حبیبی مطرح کرد: ایشان در مسئولیتهای مختلفی که به عهده داشت پشتکار جدی به خرج داد و خستگی ناپذیر، مجاهد و تلاشگر بود. به‌‌گونهای که ایشان با مدیریت و تدبیرشان غائله سنگین استان فارس را کنترل کرد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خاطرهای از حضور ایشان به عنوان شهردار تهران در همایش شهرداران پایتختهای کشورهای اسلامی در ترکیه بیان کرد: من در آن جلسه حضور داشتم و شجاعت همراه با درایت و ایمان قوی و پایبندی ایشان را به باورهای دینی دیدم. بعدها آیتالله نوری همدانی و سایر مراجع از مرحوم حبیبی خواستند آن قضیه را برایشان تعریف کند.

ماجرای همایش ترکیه

وی خاطره را اینگونه تعریف کرد: در آن جلسه قرار بود یکی از خوانندگان زن معروف ترکیه برنامه اجرا کند. مرحوم حبیبی بهطور جدی موضع گرفت و گفت ما جلسه را ترک میکنیم. ایشان با این حرکت غیر اسلامی مقابله کرد. آنها گفتند ما ماهها در نوبت بودیم تا این خواننده به ما برای خوانندگی در این جلسه وقت بدهد. مرحوم حبیبی گفت ما شهرداران پایتختهای کشورهای اسلامی هستیم و عنوان ما اسلامی است. موضعگیری ایشان تأثیر زیادی در آن مقطع گذاشت.

دانشی از اقدام مرحوم حبیبی در جمع شهرداران پایتختهای کشورهای اسلامی به عنوان تصمیم جدی بر اساس دین یاد کرد و گفت: این قضیه برای مراجع تقلید بسیار مهم بود.

وی در پایان به سفرهای محمدنبی حبیبی به استان کهگیلویه و بویراحمد برای اجماع و وحدت و همدلی اصولگرایان اشاره و اظهار کرد: ایشان چون مقبولیت و پختگی داشت در این سفرها در مسائل مختلف گرهگشا بود و در التزام به وحدت اصولگرایان نقش بهسزایی داشت.
https://shoma-weekly.ir/1mSyJk