شهرستانها

مرحوم حبیبی اتحاد شیعه و سنی از تأکیدات او در سفرهایش به کردستان بود

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در کردستان با اشاره به سفرهای زنده‌یاد حبیبی به استان بیان کرد: در چندین سفری که به کردستان داشت همیشه سعی می‌کرد با جامعه روحانیت اهل سنت استان جلسه‌ای داشته باشد. ضمن اینکه او برای جوانان اهل تسنن احترام خاصی قایل بود.

جلیل مهدی عراقی، دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کردستان، در دومین سالگرد درگذشت مرحوم محمدنبی حبیبی پیرامون شخصیت و اقدامات آن مرحوم به خبرنگار هفتهنامه شما گفت: او فردی اخلاقی و اخلاقمدار و بسیار متواضع بود. در انجام امور و پیگیری مسائل حزبی بسیار حساس بود و سعی میکرد با رفتارش جایگاه و پایگاه دبیران و اعضای حزب مؤتلفه اسلامی را در استانها شأنیت ببخشد.

وی در خصوص پیگیری مرحوم حبیبی برای حل مشکلات افراد اظهار کرد: چنانچه فردی مشکل خاصی داشت و به ایشان مراجعه میکرد، مرحوم حبیبی تا حدی که توان داشت سعی میکرد مشکل او را رفع کند و به این امر اهتمام خاصی داشت.

شهادت شیخالاسلام

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در کردستان با اشاره به سفرهای زندهیاد حبیبی به استان بیان کرد: در چندین سفری که به کردستان داشت همیشه سعی میکرد با جامعه روحانیت اهل سنت استان جلسهای داشته باشد. ضمن اینکه او برای جوانان اهل تسنن احترام خاصی قایل بود.

وی در پایان پیرامون یکی از سفرهای مرحوم حبیبی به کردستان و دیدارش با نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مرحوم حبیبی در سفری که به مناسبت عید سعید مبعث به کردستان کرد تصمیم گرفت برای عرض تبریک به منزل شهید ماموستا شیخالاسلام، نماینده محترم مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری برود. در این دیدار آن دو بزرگوار راجع به اسلام و وظایف مسلمین بحث و گفتگو کردند. پس از پایان جلسه مرحوم شیخالاسلام پیشنهاد داد این جلسه هر سه ماه یک بار در تهران یا سنندج برای ایجاد وحدت ادامه یابد که مرحوم حبیبی هم استقبال کرد، اما آن جلسه فقط یک بار برگزار شد، زیرا قبل از برگزاری جلسه دوم مرحوم شیخالاسلام در ماه مبارک رمضان به دست ضد انقلاب به شهادت رسید.

https://shoma-weekly.ir/Em2f4m