شهرستانها

مرحوم حبیبی آتش فتنه را در استان فارس به‌خوبی خاموش کرد

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان فارس گفت: مرحوم محمدنبی حبیبی در زمان استانداری فارس با وجودی که جوان بود از استانداران موفق کشور بود. او در غائله خوانین قشقایی در فیروزآباد با بهره‌گیری از جایگاه والای روحانیت انقلابی استان و درایتی که به خرج داد، توانست آتش آن فتنه را در آن منطقه به‌خوبی خاموش کند.

غلامحسین چوبینی، دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان فارس، در آستانه دومین سالگرد درگذشت مرحوم محمدنبی حبیبی دبیرکل سابق حزب پیرامون آن مرحوم به خبرنگار شما گفت: از ویژگیهای بارز آن زندهیاد سلیمالنفس بودنش بود. او در اعتقادات و ولایتپذیری محکم و ثابتقدم و در انجام مستحبات مقید و در اخلاقیات متخلق به اخلاق الهی بود.

وی افزود: نظم و تقوا از ویژگیهای برجسته کاری و تشکیلاتی ایشان بود.

دبیر حزب در استان فارس خاطرنشان ساخت: مسئولیتهای مختلفی که مرحوم حبیبی بعد از انقلاب به عهده داشت، از جمله معاونت سیاسی استان کرمان، استاندار فارس، استاندار خراسان، استاندار و شهردار تهران و قائممقامی بنیاد مستضعفان و جانبازان و قائممقامی بنیاد غدیر و سایر مسئولیتهای کشوری از ایشان شخصیتی پخته، کارآمد و مدیر و مدبر ساخته بود.

وی اضافه کرد: حبیبی در شرایط سخت انقلاب و دوران دفاع مقدس نقش بهسزایی در اداره امور کشور و حل مشکلات با سعه صدر داشت.

چوبینی اشاره کرد: آن مرحوم طی مسئولیتش به عنوان دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با تجربه بالایی که اندوخته بود، بعد از مرحوم عسکراولادی تمام توان و همّ و غمّش را به ساماندهی حزب مؤتلفه اسلامی به عنوان یک ظرفیت گرانسنگ در خدمت ولایت و نظام با هدف تشکیل جامعه نمونه اسلامی به کار برد.

وی گفت: مرحوم محمدنبی حبیبی در زمان استانداری فارس با وجودی که جوان بود از استانداران موفق کشور بود. او در غائله خوانین قشقایی در فیروزآباد با بهرهگیری از جایگاه والای روحانیت انقلابی استان و درایتی که به خرج داد، توانست آتش آن فتنه را در آن منطقه بهخوبی خاموش کند.

ویژگی های مرحوم حبیبی

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان فارس در پایان از دیگر ویژگیهای بارز مرحوم حبیبی در مسئولیتهای اجرایی و تشکیلاتی به شجاعت، صراحت، قاطعیت، شفافیت، عدالت، اخلاص و صداقت اشاره و خاطرنشان کرد: او در ارتقای ضرورت تحزب و کار تشکیلاتی در جامعه امروز ما اعتقاد راسخ داشت و نقش بهسزایی در بصیرتبخشی جامعه از طریق کار حزبی و تشکیلاتی ایفا کرد.

https://shoma-weekly.ir/rCzqek