شهرستانها

مراحل چهارگانه وحدت اصولگرایان در استان چهارمحال و بختیاری

دستورالعملی در کانون هم اندیشی اصولگرایان استان تهیه شده که ضمن تأکید بر وحدت اصولگرایان، برنامه های انتخاباتی این جریان را مشخص کرده است.
هم نوایی اتحاد و ائتلاف جریان اصولگرایی در استان ها هم مانند تهران سرعت خوبی گرفته و ضرورت وحدت در بین جریان های انقلابی به خوبی درک شده است.استان چهارمحال و بختیاری هم گام موثر و خوبی در این خصوص برداشته است.از این رو آخرین اتفاقات انتخاباتی این استان را در گفتگو با مراد کاظمی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان چهارمحال و بختیاری جویا شدیم.

به نظر شما یک انتخابات سالم و قانونمند در استان باید چگونه باشد؟

انتخاباتی که توسط نهادهای مختلف اعم از مردمی و غیرمردمی برگزار شود و حضور مردم چه در اجرا و چه در نظارت پررنگ باشد و از سوی دیگر قوانین و مقررات انتخابات بطور کامل اعمال گردد میتواند یک انتخابات سالم قلمداد شود. البته در طول دوران انقلاب اسلامی به نظر بنده انتخابات متعددی که برگزار شده سالم بوده است چرا که قواعد فوقالذکر توسط هر جریان فکری که تا کنون مدیریت انتخابات را به عهده داشته رعایت گردیده است به عبارت دیگر شرایط برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی ایران به نحوی ایجاد شده که هر مجموعه و جریانی دستاندر کار باشد ناگزیر است آن شرایط را رعایت نماید. شاید بتوان ادعا کرد یکی از سالمترین و مردمیترین انتخابات جهان در کشور ما برگزار میشود.

قانونمند بودن انتخابات که مورد خواست رهبر معظم انقلاب و همینطور مردم عزیزمان می باشد باید توسط چه نهادهایی اجرایی شود؟

سلامت انتخابات به دو نهاد مربوط میشود یکی وزارت کشور که مسئولیت برگزاری را بر عهده دارد و دیگری شورای نگهبان که امر نظارت را انجام میدهد و طبعاهر دو آنها در اعمال قانون انتخابات و دستورالعملهای مربوط نقش مؤثر دارند و حافظ سلامت انتخابات میباشند. و اگر خدای ناکرده هر یک از آنها وظیفه خود را بهخوبی انجام ندهد انتخابات خدشهدار میشود. البته در استانها استانداریها و فرمانداری ها عهده دار مسئولیت از طرف وزارت کشور
می
باشند. شایان ذکر است یک طرف برگزاری انتخابات مردم و بخصوص کاندیداها هستند که بخش عمدهای از بستر انتخابات و فضای عمومی و عملکرد رأی دهندگان را تحت تاثیرقرار میدهد.

آخرین وضعیت وحدت اصولگرایان در استان به چه شکل است؟

دستورالعملی در کانون هم اندیشی اصولگرایان استان تهیه شده که ضمن تأکید بر وحدت اصولگرایان، برنامه های انتخاباتی این جریان را مشخص کرده است.
امضای میثاق نامه از سوی داوطلبان اصولگرا، تعیین گروه حکمیت، بررسی وضعیت و شرایط داوطلبان و نظرسنجی و جمع بندی اطلاعات و نتیجه گیری از جمله این چهار مرحله به شمار می رود که هم اکنون تا مرحله دوم این دستورالعمل پیش رفته و در ادامه نیز مراحل دوم و سوم اجرایی می شود. با تشکیل کانون هم اندیشی اصولگرایان و تعیین اعضای این کانون از حدود یک سال گذشته وحدت این جریان در وضعیت مطلوبی ارزیابی می شود.در همین راستا کانون هم اندیشی اصولگرایان با 90 نفر عضو متشکل از افراد شاخص احزاب و تشکل های اصولگرای استان جلسات و برنامه های این جناح را در استان پیگیری می کند.
این شورا با 15 عضو فعال از حدود سه ماه گذشته با هدف ارائه راهکارهای تقویت وحدت و اجماع بر کاندیداهای واحد در استان تشکیل شده است.

https://shoma-weekly.ir/53AtYu