شهرستانها

مذاکره کنندگان بغداد بدانند تحریم‌ها کارساز نیست

دبیر حزب موتلفه استان همدان: موتلفه اسلامی تقلیدی از احزاب غربی نبود و مقصود آن کسب قدرت نیست و بلکه قرب الهی و زمینه‌سازی، کادرسازی و هدایت فکری جامعه در زمینه‌های سیاسی و مذهبی است.
دبیر حزب موتلفه اسلامی همدان با اشاره به پنجاهیمن سالگرد تاسیس این حزب گفت: موتلفه اسلامی تقلیدی از احزاب غربی نبود و مقصود آن کسب قدرت نیست و بلکه قرب الهی و زمینه‌سازی، کادرسازی و هدایت فکری جامعه در زمینه‌های سیاسی و مذهبی است، یعنی حزب موتلفه همواره در چارچوب مبانی اسلام حرکت کرده و قدرت را ابزاری برای تقویت ارزش‌های الهی و روح عبودیت در جامعه می‌دانیم و با قدرت غیر الهی و مادی‌گرایانه تعارض داریم.
دبیر حزب موتلفه در استان همدان خاطرنشان کرد: موتلفه تشکلی اسلامی، ولایت‌محور، مردم مدار است که خود را سرباز ولایت در عقیده و التزام عملی می‌دانند و مؤتلفه 50 سال در رکاب ولایت بوده و این حمایت خود را تا ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه می‌دهیم.
وی در ادامه سخنان خود درباره مسائل سیاسی روز خارج از مرزهای ایران به کشور بحرین اشاره کرد و گفت: ملت بحرین زنده و بالنده است و دیگر زمان بربریت گذشته است که کشورهای عقب‌مانده‌ای متحجر با طرح انگلیسی، آمریکایی، صهیونیستی، بتواند حاکمیت بحرین را خدشه‌دار کنند و از طریق الحاق به عربستان و مقابله با اکثریت شیعیان در منطقه کند.
الفت ادامه داد: بحرین به مردمش تعلق دارد و آل‌خلیفه به جای ایستادگی در مقابل مردم رفراندوم برگزار کند.
وی سپس با اشاره به اینکه انتخابات پارلمانی سوریه استمرار اصلاحات و دموکراسی‌‌سازی بشار اسد در سوریه بود، تصریح کرد: حمایت شدید عربستان، قطر، ترکیه، کویت و غرب از تروریست‌های سوریه از طریق نفوذ در مرز لبنان، سوریه و انجام عملیات‌های تروریستی و انتحاری نشان از ماهیت صهیونیستی مخالفان سوریه دارد.
دبیر حزب موتلفه اسلامی همدان افزود: مردم سوریه با وجود بمب‌گذاری‌‌ها و اقدامات خشونت‌آمیز وهابیون در انتخابات آزاد شرکت کردند اما به جای حمایت توسط ظاهرفریبان دموکراسی در نشست ترکیه مورد غضب قرار گرفتند و بودجه‌ای طراحی شد که نقض حقوق بشر و مداخله در حاکمیت و استقلال یک کشور انجام شده است و این تناقض‌ها زیر ذره‌بین سازمان ملل متحد انجام می‌گیرد.
الفت درباره مواضع زورگویانه غرب در مورد ایران در مذاکرات 1+5 اظهار کرد: غرب حقوق ما را در چارچوب NPT به رسمیت شناخت و داشتن انرژی هسته‌ای را حق مسلم ما دانسته و غنی‌سازی را پذیرفته است.
وی ادامه داد: گرچه با وجود شفاف‌سازی و اعتمادسازی ایران از جمله فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرام بودن تولید و تکثیر سلاح هسته‌ای ضمن گرفتن بهانه از غربی‌ها خود را در موضع برتر و پرچمدار صلح جهانی معرفی کرد و با وجود بهانه‌تراشی‌ و بدقولی‌های غرب انتظار داریم در مذاکرات امروز بغداد، اعتماد ایران را جلب و از تهدید و تحریم علیه ایران دست بردارند و بدانند که تحریم و فشار نه تنها کارساز نبوده که فرصتی در جهت پیشرفت تکنولوژی و فناوری بوده است.
وی تصریح کرد: غرب بداند کار صلح‌آمیز هسته‌ای ایران اسلامی نه ‌تنها متوقف نمی‌شود که با حرکتی پرشتاب به راه خود ادامه می‌دهد و انعکاس سنگ‌اندازی غربی‌ها به طرف خودشان است، پس بهتر است در مسیر عقلانیت حرکت کنند و ایران را به عنوان یک قدرت بین‌المللی در کنار خود نه در مقابل خود ببینند و با توجه به مواضع شفاف و صادقانه ایران از شیطنت‌ دست برداشته و در پی اعتمادسازی و توبه از گذشته باشند و پرونده ایران را از شورای امنیت به آژانس برگردانند.

https://shoma-weekly.ir/jQ4fxG