شهرستانها

مذاکره با آمریکا؟!

نتخابات ریاست جمهوری آمریکا که با پرهزینه‌ترین تبلیغات همراه بود با پیروزی باراک اوباما به نتیجه رسید. رقیب انتخاباتی اوباما رامنی از حزب جمهوری‌خواه بود که در تبلیغات خود بر طبل جنگ بیشتر می‌کوبید و فراوان به صهیونیستها وعده حمایت می‌داد.
*سید موسی بلادیان- انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که با پرهزینه‌ترین تبلیغات همراه بود با پیروزی باراک اوباما به نتیجه رسید. رقیب انتخاباتی اوباما رامنی از حزب جمهوری‌خواه بود که در تبلیغات خود بر طبل جنگ بیشتر می‌کوبید و فراوان به صهیونیستها وعده حمایت می‌داد.
با اعلام نتایج انتخابات برخی از افراد ساده‌اندیش با گفتار و مقالاتی رضایت و شادمانی خود را از پیروزی اوباما پنهان نکردند و طناب پوسیده مذاکره با آمریکا را برای برون رفت از مشکلات مورد استفاده قرار دادند. این گونه افراد که غالباً ازجنایات فراوان و گسترده آمریکا قبل از انقلاب و استمرار آن بعد از پیروزی 22 بهمن 1357 در ایران خبر ندارند و یا به غفلت می‌گذرانند متوجه نیستند که کنگره آمریکا نفوذ همه جانبه لابی صهیونیستی است و اگر اوبامای پیروز هم بخواهد با ایران به تعامل برسد نمایندگان کنگره به هیچ وجه اجازه این کار را نخواهند داد. در واقع اوباما و رامنی دو عروسک خیمه شب بازی هستند که هر دو بدند و در مبارزه انتخاباتی یکی بد و دیگری بدتر است. رؤسای جمهور که تصمیمات کنگره یا بهتر گفته شود صاحبان کارخانه‌های اسلحه‌سازی و بانکها را اجرا می‌کنند از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران در عمل نشان داده‌اند که دشمنی آمریکا و رژیم صهیونیستی با ما مساله‌ای نیست که با خوش و بش حل شود.
در واقع اوباما همان بوش ضعیف شده می‌باشد که در دوران به اصطلاح اصلاحات و مصاحبه ذلت‌بار آقای خاتمی با خبرنگار آمریکایی و ارادتی که ایشان به این دولت مستکبر نشان داد بلافاصله ایران را محور شرارت نامیدند. سوریه، لبنان، فلسطین، بحرین، یمن، عربستان و عراق همه جا ردپای آمریکا در ایجاد ناامنی و قتل و کشتار بی‌گناهان و جنایات زنجیره‌ای قابل دیدن است. اکنون آمریکا در عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و افغانستان شکست‌های فاحشی را تحمل کرده و بواسطه بیداری و مقاومت اسلامی و در چارچوب حق استقلال و حاکمیت ملتها به چالش کشیده شده است و همه می‌دانند که قدرت امپراطوری آمریکا در حال فرسایش درونی است. بی شک ایران اسلامی هر قدر منسجم‌تر و مردم همدل‌تر باشند ضعف و انشقاق در جبهه مقابل فزونتر خواهد بود. البته این دو رقیب شیطانی برای خودشان یک امتیاز را حفظ کردند و رامنی بعد از پیروزی رقیب قواعد بازی را رعایت کردو به اوباما تبریک گفت که متاسفانه در انتخابات سال 1388 رقیب آقای احمدی نژاد حتی به این اقدام حداقلی هم نپرداخت و با مخالفت‌های خود جامعه را به آشوب دعوت نمود. باری مذاکره با آمریکا که بیشترین خیانتها و جنایتها را در خصوص ایران مرتکب شده و در شصت سال گذشته خسارات بس فراوان مالی و جانی را بر ما تحمیل کرده و تا کنون حتی یک بار هم از این همه قتل و کشتارها و ویرانی اظهار تأسف ظاهری ننموده، اموال ما را بلوکه کرده و با چراغ سبز او رژیم‌های مرتجع را در کنار ما قدرت بخشیده چگونه می‌تواند طرف مذاکره باشد؟ ضمن اینکه هر کس کمترین آگاهی و اطلاعی از قوانین کشور دارد می‌داند که چنانچه در یک زمان مصالح نظام اسلامی ایجاب کند با هر کس می‌تواند مذاکره کرد مشروط بر اینکه زیر نظر مستقیم ولی فقیه باشد. اکنون همه صاحب نظران می‌دانند که حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای عالم، فقیه و حکیمی سیاستمدار است که سیاست وی از دیانت  معظم له نشأت می‌گیرد و با استفاده از مشاورین آگاه مسائل را رصد می‌کند و طبیعی است که ما همه گوش به فرمان رهبریم.
  در پایان مقاله را با برخی از وصایای معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) زینت می‌دهیم که فرمود: آمریکا دشمن شماره یک ملت ایران است در گذشته مستشاران آمریکا در مقدرات کشور مظلوم ما دخالتهای مستقیم داشتند. تحمیل کاپیتولاسیون بر ملت مظلوم ما به وسیله شاه سابق از بزرگترین جنایات آمریکا بود. نام آمریکا در ایران همواره مترادف با خباثت و رذالت و تباه کننده استعدادهای کشور بوده است. آمریکا با اسلام دشمنی کینه‌توزانه دارد. اقدامات او تحت هر پوشش و نامی باشد در باطن برای ضربه زدن به اسلام و تضعیف ملتهای مسلمان است. اگر این قدرت شیطانی آمریکا نبود این همه فساد در بلاد مسلمین حاصل می‌شد؟ اینها همه با تحریک آمریکاست. آمریکا منفور جهانی است و این کشور عامل بدبختی کشورهای اسلامی است. آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است و... راستی باز هم از مذاکره با آمریکا دم زدن زیبنده یک مسلمان فرهیخته می‌باشد؟!!

*دبیر حزب موتلفه اسلامی استان خوزستان

https://shoma-weekly.ir/HjO84K