اقتصاد

مذاکرات ژنو و ظهور مایکل فتح‌الله در وال‌استریت!

سلسله مذاکرات ژنو پس از کلی مدآلیته و مجادله و مسامحه و مصافحه و مفاهمه به پایان رسید و علی‌الحساب توافقی صورت گرفت و باز هم علی‌الحساب می‌رود که هشت میلیارد دلار ناقابل به حساب سپرده قرض‌الپس‌نده دولت ریخته شود!
رضا فرخی- سلسله مذاکرات ژنو پس از کلی مدآلیته و مجادله و مسامحه و مصافحه و مفاهمه به پایان رسید و علیالحساب توافقی صورت گرفت و باز هم علیالحساب میرود که هشت میلیارد دلار ناقابل به حساب سپرده قرضالپسنده دولت ریخته شود! اما هنوز پای محمدجواد جان خان به ایران نرسیده و پست جدیدی هم بر دیوار فیسبوکش نچسبانده بود که نتایج درخشان مذاکرات از همین الان در ابعاد اقتصادی و فرهنگی یکهویی برای ملت رخنمایی کرد!

تنها چند آیتم از ابعاد گسترده نتایج به شرح زیراست:

۱-کاهش ۱۵۰ درصدی قیمت پراید و تصمیم بر دادن یک پراید به ازای هر بار یارانه!

۲- هجوم مردم ینگه دنیا به صرافیهای میدان فردوسی واشنگتن برای خرید ریال!

۳-پیدا شدن سروکله مایکل فتحالله در بازار ارز نیویورک و ایجاد اختلال در وال استریت!

۴-تقسیم کلید بین مردم به اندازه کافی، برای استقلال در باز کردن مشکلات اقتصادی (هر ایرانی یک کلید، این طوری هر ایرانی بدون مراجعه به رئیسجمهور، مشکلاتش را خود حل میکند.)

نکته: شاه کلید دست خود رئیسجمهور باقی میماند.

۵-بیاعتنایی گسترده ایرانیان به مرغ و پسته و جهش غذایی برای خوردن گوشت کبک، تیهو، بوقلمون و کلا هر نوع گوشتی که کلاس بالاتری از مرغ دارد.

۶-تعطیل شدن بخش «ایجاد اشتغال برای چینیها» در سازمان کار و تأمین اجتماعی و به دست آمدن فرصتی برای اشتغالزایی در داخل کشور!

۷-افزایش قدرت چانهزنی با گاوها برای خرید شیر با قیمت بهتر و افزایش مصرف لبنیات!

https://shoma-weekly.ir/amva0I