شهرستانها

مدیر غیربومی کارآمدی کمتری دارد

مدیرانی که برای این استان در مناصب مدیریت سازمان‌ها و نهاد‌ها و ادارات کل انتخاب می‌شوند باید مبتنی‌بر آشنایی با این فرهنگ و پیشینه درخشان و براساس شاخص‌ها برگزیده شوند.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان خراسان رضوی با بیان اینکه چرا نباید در رسانه ملی استان مدیری از جنس رسانه و آشنا با فرهنگ و هویت غنی این استان زائرپذیر برگزیده شود؟ تاکید کرد: عدم شناخت کامل از فرهنگ و تاریخ خراسان نقش مدیر را کمرنگ و باعث کاهش کارآمدی است.

جواد آرینمنش با اشاره به شایستهسالاری بهعنوان یکی از شعارهای مظلومی که در کشور ما پس از انقلاب بهویژه در زمان تغییر و تحولات مدیران مطرح میشود گفت: معمولا شایستهسالاری به شیوهای از حکومت و مدیریت گفته میشود که در آن دستاندرکاران برپایه توانایی و شایستگی و سازمان و موقعیت جغرافیایی جایی که قرار است در آنجا مدیریت کنند مدیر را انتخاب میکنند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان خراسان رضوی افزود: در تحقق شایستهسالاری نگرشهای قومی خویشاوندی و قبیلهگرایی و حزبسالاری مطرود است.

آرینمنش به عنوان نمونه تصریح کرد: در شرایطی که خراسان رضوی در سطوح ملی از مدیران شایسته و متخصص برخوردار است چرا نباید در رسانه ملی استان مدیری از جنس رسانه و آشنا با فرهنگ و هویت معنوی و جغرافیا و تاریخ غنی این استان زائرپذیر برگزیده شود تا صدا و سیمای پایتخت معنوی ایران اسلامی بهعنوان رسانه تراز اسلامی بدرخشد!؟

به گفته نماینده سابق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، مدیرانی که برای این استان در مناصب مدیریت سازمانها و نهادها و ادارات کل انتخاب میشوند باید مبتنیبر آشنایی با این فرهنگ و پیشینه درخشان و براساس شاخصها برگزیده شوند. نماینده اصولگرای دورههای هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی درباره کلان شهر مذهبی مشهد یادآور شد: خراسان بزرگ به تعبیر امام راحل‌‌(ره) «مرکز ایران» و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی «مهبط و محل نزول فرشتگان است» و اساسا موجودیت مشهد و خراسان به برکت وجود مرقد منور حضرت ثامن
الحجج (ع) شکل گرفته است. وی افزود: خراسان از پیشینه غنی فرهنگی، تاریخی زیادی برخوردار است و خاستگاه فرهنگ و زبان فارسی بوده و نام
هایی چون نیشابور بزرگ و محل تولد حدیث سلسله الذهب و مرو و هرات و بلخ و وجود شاعران و ادیبان بزرگی مانند فردوسی و شیخ فریدالدین عطار نیشابوری و خیام و بهار و علمای شاخص و وجود دومین حوزه علمیه کشور تداعیگر خراسان است.

https://shoma-weekly.ir/lw156d