شهرستانها

مدیریت ناکارآمد داخلی در تورم تاثیر‌گذار است

در مسئله تورم، مدیریت ناکارآمد داخلی تاثیر‌گذار است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی شیراز گفت: در مسئله تورم، مدیریت ناکارآمد داخلی تاثیر‌گذار است.
جعفر طاهری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: باید پذیرفت که در مسئله تورم، نقش مدیریت اقتصادی داخلی بی‌تأثیر نیست.
جعفر طاهری افزود: یکی از اصلی‌ترین راهکارهای تحقق تولید ملی، مدیریت و کنترل دقیق بر واردات است و باید آن دسته از کالاهایی که توان تولید آن در داخل کشور وجود ندارد و جزو نیازهای ضرروی کشور است اجازه ورود پیدا کند نه اینکه درها باز باشد و برای ورود هرگونه کالایی مشکلی وجود نداشته باشد.وی اضافه کرد: یکی از سیاست‌های نامگذاری امسال، جلوگیری از برنامه‌ها و کارهایی است که باعث افزایش مصرف می‌شود به این معنا هنگامی می‌توان به صورت جدی تولید را افزایش داد که از دامن زدن به سیاست‌های افزایش مصرف جلوگیری کرد و تنها فکر تولید کافی نیست بلکه باید مصرف نیز به همان اندازه جدی گرفته شود.
این فعال سیاسی تصریح کرد: مهم‌ترین شاخص مرتبط با جهاد اقتصادی، تولید ملی است و می‌توان گفت که مهم‌ترین دلیل نامگذاری هوشمندانه امسال تحریم‌هایی است که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به نا‌حق بر مردم تحمیل کرده‌اند.
وی ادامه داد: چنانچه عمده محصولات مورد نیاز مردم از طریق واردات تأمین شود، چرخه تولید داخلی متوقف می‌شود و فرآیند تولید در عمل‌ در کشورهای دیگر صورت می‌گیرد و در داخل به جای مولد بودن، مردم به سمت مصرف‌گرا بودن می‌روند.
دبیر حزب موتلفه اسلامی شیراز راه برون‌رفت از این وضعیت را اتکا به تولید ملی دانست و تاکید کرد: تنها در این صورت سطح تولید ارتقا می‌یابد و کیفی‌سازی کالاها محقق می‌شود.
وی گفت: برای فرهنگ‌سازی مصرف کالای داخلی و تبدیل به عادت شدن باید بسترها و زمینه‌های فرهنگی آن فراهم شود و نیز تمام ابزارهای تبلیغاتی مانند رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در حمایت از این مسئله مهم اهتمام ورزند و از طرفی دیگر باید کیفیت محصولات داخلی به حدی بالا برود که اشتیاق به خرید کالاهای داخلی افزایش یابد.موانع تولید ملی در کلام این فعال سیاسی چنین تشریح شد که یکی از مهم‌ترین موانع اصلی پیش روی تولید ملی، مسئله فساد اقتصادی است، مسئله‌ای که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و فرمان هشت ماده‌ای برای مقابله با آن را، در سال 1380 صادر فرمودند.به گفته وی، اهمیت مبارزه با فساد اقتصادی در تولید ملی بسیار مشهود است چرا که این مسئله نقطه مقابل تولید ملی بوده و بزرگ‌ترین مانع آن است.

https://shoma-weekly.ir/TMrkMb