شهرستانها

مخالف انتزاع شهرهای استان مرکزی هستیم

برخی نمایندگان و مسئولان خارج از استان به تازگی بحث الحاق برخی شهرستانهای استان مرکزی به قم را مطرح کرده‌اند در حالی که هیچ سنخیتی بین این شهرستان‌ها و استان قم وجود ندارد و ما معتقدیم انتزاع شهرستانهای استان مرکزی به هیچ وجه خواسته مردم نیست و به جز نارضایی نتیجه‌ای در برندارد.
نادر مقدسی دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی در نشست هفتگی این حزب در اراک با تقدیر از زحمات نیروهای جان برکف و سربازان گمنام امام زمان (ع) گفت: با مجاهدت شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) هر طراحی که دشمنان برای بر هم زدن امنیت کشور انجام میدهند در نطفه خفه میشود و این مصداق بارز قدرت و اقتدار حاکمیت اسلامی ایران است. وی افزود: امنیت ایران در اوضاع نابسامان امنیت کشورهای همسایه نعمتی بزرگ است که به مدد و درایت مجاهدان وزارت اطلاعات و سایر بخشهای وابسته حاصل شده است.

دبیر حزب موتلفه استان مرکزی با اشاره به برخی تحرکات به منظور جداکردن برخی شهرها و الحاق آن به قم گفت: برخی نمایندگان و مسئولان خارج از استان به تازگی بحث الحاق برخی شهرستانهای استان مرکزی به قم را مطرح کردهاند در حالی که هیچ سنخیتی بین این شهرستانها و استان قم وجود ندارد و ما معتقدیم انتزاع شهرستانهای استان مرکزی به هیچ وجه خواسته مردم نیست و به جز نارضایی نتیجهای در برندارد.

وی گفت: استان مرکزی از قطبهای صنعتی کشور است و باید با توجه به ظرفیتهایی که دارد برای توسعه آن اقدام شود و منابع ارزشمند استان صرف توسعه آن شود ودر آمدهای لازم در اختیار مسئولان قرار گیرد تا روز به روز شاهد آبادانی منطقه و رضایت بیشتر مردم باشیم.

مقدسی به مسئله حاد کم آبی در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: بر اساس مطالعات انجام شده از دهه ۶۰ تاکنون ۱۲ درصد به مساحت خشک استان مرکزی اضافه شده است که این مهم باید در کانون تفکر و برنامههای تصمیم سازان منطقه قرار گیرد.

وی افزود: با وجود بارندگیهای در حد طبیعی در چهار سال گذشته، اما خشکسالی هیدرولوژیکی در استان مرکزی ادامه دارد و افزایش بهره برداری بیرویه از منابع آب زیرزمینی و سطحی روند خشکسالی را تشدید کرده است. مقدسی با یادآوری برداشتهای بیرویه از سفرههای آب زیرزمینی بیان کرد: اگر امروز برداشت تمام منابع مصرفی برای احیای ذخیرهها متوقف شود باید برابرهمین زمانی که تاکنون برداشت کردهایم زمانی را اختصاص دهیم تا ذخایر احیا شود.

https://shoma-weekly.ir/Vssa8i