شهرستانها

مجلس نهم و آزمون تقوای سیاسی

عامل اصلی تنش میان مجلسیان ضعف تقوای سیاسی است

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان یزد با اشاره به آغاز فعالیت مجلس نهم عنوان کرد: شکر خدا را مجلس نهم فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و طبق معمول نگاههای ناظران داخلی و خارجی بخصوص مردم همیشه در صحنه ایران را به خود جلب نمود. طبیعی است که برای قضاوت نحوه کار و میزان خدمات و تلاش این دوره مجلس هنوز زود است و تا یکی دو سال نگذرد ارزیابی شایسته مقدور نمی‌باشد. اما در همین دوره رقابتهای انتخاباتی سطح کشور و رقابت‌های درون گروهی مجلس برای انتخاب هیأت رئیسه نکات مثبت و منفی متعدد پیش روی مردم و در رصد آنان قرار گرفت.
سید محمد فقیهی با بیان مطالبی در باره نحوه انتخابات هیات رییسه مجلس گفت:ادعاهای اتحاد و در عین حال تخریبها و تضعیف‌ها، برچسب زدن‌ها و اتهامات آن هم به کسانی که در یک سنگر قرار دارند آسیبهای ناخوشایندی بودکه متوجه فعالیتهای پیش درآمدی مجلس نهم شد. حال باید پرسید چرا چنین شد و چگونه باید آسیب‌زدایی کرد؟
وی که در جمع برادران عضو سخن می‌گفت عامل اصلی این تنش‌ها را ضعف تقوای سیاسی دانست و اظهار داشت: رهبران دینی ما تقوا را به حفظ خود هنگام راه رفتن در مسیری پر از خاک و خاشاک و آلودگی تعبیر کرده‌اند بنابر این تقوا نگهبان رفتارهای انسان در طول زندگی و خدمت است. هر چه کار بزرگتر باشد عامل تقوا نیز باید قوی‌تر باشد وقتی ما در کار شخصی مثلاً اقتصادی فعالیت می‌کنیم عدم آلودگی به عوامل آسیب زننده آسانتر است اما وقتی در راه پرپیچ و خم سیاست و به تعریف اسلامی سیاست، در کار تدبیر امور جامعه آن هم جامعه اسلامی انقلابی گام می‌زنیم خار و خاشاک و آلودگی‌های راه بزرگتر، مهمتر و گاهی نامرئی‌تر است اینجا رعایت تقوا معنی ویژه و اهمیت خاص می‌یابد.
فقیهی دستورات دینی و سنت رهبران دین را متذکر شد و اضافه کرد: برآوردن خواسته‌های شخصی، گروهی و اطرافیان و خویشاوندان،تصفیه حسابهای شخصی و گروهی، توجه به علائق محلی و قومی و خدای ناکرده خواسته‌های نامشروع اقتصادی، همان خار و خاشاکها و آلودگی‌هایی است که در سر راه راهروی سیاست قرار دارد و افرادی که کار سیاسی و اجتماعی می‌کنند برای حفظ خود باید رهبران دینی و در عصر ما و رفتارها و توصیه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری را چراغ هدایت خود در این راه قرار دهند.
وی افزود: به فرموده امام قرنها دشمنان سعی کردند به متدینین بباورانند که پرداختن به سیاست مغایر دین‌داری است و از این راه بسیار بهره بردند اما در زیارت جامعه کبیره که از حضرت امام هادی(ع) نقل شده امامان معصوم با عبارت «ساسه العباد» معرفی می‌شوند و ما در عصر خود بزرگان دین را که نواب خاص امام معصوم هستند در امر سیاست فعال می‌بینیم و شاخص‌ترین آنان حضرت امام خمینی و حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای هستند که تدبیر و سیاست این دوبزرگوار از سویی موجب شگفتی و در عین حال سرشکستگی و سرگردانی دشمن شده و از سویی راه بیداری اسلامی را روشن کرده است.
دبیرحزب موتلفه اسلامی استان یزد در پایان  اضافه کرد: دقت در رفتارهای شخصی و سیاسی این دو رهبر الهی و توجه به تقوای بی نظیر ایشان راه را برای ما بخصوص مسئولان اجرایی و نمایندگان مجلس روشن می‌کند. دوری از حب و بغض‌های شخصی و عدم ویژه‌خواری اقتصادی و موقعیتی برای خود و اطرافیان و حوزه انتخابی و در عین حال قاطعیت در حفظ دستاوردهای انقلاب و نظام و بالاخره انجام همه کارها تنها در راه رضایت معبود سرمشق مهمی است که ما از امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری (حفظه ا...) داریم و با پیروی از این الگواست که مجلسیان در مرحله قانونگزاری و نظارت به دور از تنش با دیگر مسئولان می‌توانند توفیق یابند و امیدواریم مجلس نهم کارنامه مقبولی در این حیطه از خود بجا گذارد.

https://shoma-weekly.ir/n07M2g