شهرستانها

مجلس با تصویب قوانین انقلابی مانع از ‌خسارت‌ بیشتر شود

مجلس شورای اسلامی باید در این قضیه ورود کند و با تصویت قوانین انقلابی مانع از وارد آمدن خسارتهای بیشتر به کشور شوند و زمینه را به گونهای فراهم کنند که کشور بیش از این معطل اجرای تعهدات طرف مقابل نماند و در صورتی که اروپائیها نیز نمیتوانند منافع ملی ایران را تامین کنند، برجام را کنار بگذاریم و نگاهها را به درون کشور متمرکز کنیم.
دبیر حزت موتلفه اسلامی استان مرکزی گفت: امید داشتن به دشمن هیچ وقت نتیجه نخواهد داد، با داشتن اقتصاد قدرتمند تحریمها خللی در تعالی کشور به وجود نمیآورد.

نادر مقدسی در گفتگو با خبرنگار فارس در اراک ضمن محکوم کردن عمل رئیس جمهور ترامپ مبنی بر خروج غیرقانونی و یک طرفه از برجام گفت: از قبل این پیش بینی میشد که آمریکاییها پایبندی به این توافقات ندارند و بارها در سطح جهانی نشان دادهاند دولتی بیتعهد و غیرقابل اعتماد هستند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه دولت باید پاسخی قاطع به این عمل غیرقانونی آمریکا بدهد و نشان دهد که جمهوری اسلامی ایران در برابر یاغیگریهای آنان سکوت نخواهد کرد و سیاست انفعال را در پیش نخواهد گرفت، ادامه داد: امیدواریم به زودی شاهد یک حرکت مقتدرانه از سوی دولت در قبال تصمیم آمریکا باشیم.

مقدسی با اشاره به نظر دولت مبنی بر تداوم برجام با اروپاییها گفت: امیدواریم دولت توصیههای رهبری را مدنظر قرار دهد و بداند که اروپاییها مورد اعتمادتر از آمریکاییها نیستند و منافع آنها نیز به آمریکا گره خورده و دیپلمات‌‌های ما باید طی مذاکرات خود نسبت به فرسایشی و طولانی شدن مذاکرات و همچنین دریافت تضمینهای لازم از طرفهای مقابل هوشیاری کافی را داشته باشند و امیدواریم که خطاهای گذشته تکرار نشود و مسئولان از تاریخ عبرت بگیرند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی باید در این قضیه ورود کند و با تصویت قوانین انقلابی مانع از وارد آمدن خسارتهای بیشتر به کشور شوند و زمینه را به گونهای فراهم کنند که کشور بیش از این معطل اجرای تعهدات طرف مقابل نماند و در صورتی که اروپائیها نیز نمیتوانند منافع ملی ایران را تامین کنند، برجام را کنار بگذاریم و نگاهها را به درون کشور متمرکز کنیم.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی تاکید کرد: منافع اروپاییها بیش از آنکه در داشتن رابطه حسنه با ایران تامین شود در رابطه با آمریکا تامین میشود و هرگز اروپاییها وارد توافقاتی با ایران نمیشوند که بر رابطه آنها با آمریکا صدمه بزند، لذا اگر اروپاییها بخواهند توافقاتی با ما داشته باشند با هماهنگی و رضایت آمریکاییها خواهد بود چون اروپاییها آمریکا را بر ایران ترجیح خواهند داد.

مقدسی با اشاره به بند 16 و بند 3 مصوبه مجلس در خصوص برجام گفت: در صورت تداوم بدعهدیهای طرف مقابل چه آمریکاییهایی چه اروپاییها باید بند 16 برجام و بند 3 مصوبه مجلس یعنی فعالسازی راکتورهای اتمی و غنیسازی اجرایی شود، تا دشمن بداند که ایران در برابر بد عهدیهای آنها سکوت نمیکند و برای جبران خسارتهای آنها گزینههای زیادی دارد.
https://shoma-weekly.ir/vonu90